Rzecznik Praw Pacjenta przygotował „Nawigator pacjenta”
Rzecznik Praw Pacjenta wydał „Nawigator pacjenta”, który ma informować o tym, jak funkcjonować w systemie ochrony zdrowia i gdzie szukać pomocy. Informator został wydrukowany w kilkuset tysiącach egzemplarzy. Jest również dostępny do pobrania na stronie internetowej Rzecznika Praw Pacjenta.
„Nawigator pacjenta” to odpowiedzią na potrzeby pacjentów – mówił Bartłomiej Chmielowiec, Rzecznik Praw Pacjenta, podczas prezentacji materiałów.
– „Nawigator pacjenta” ma w przystępny sposób pokazać pacjentowi, jakie przysługują mu prawa, co robić w określonych sytuacjach, czyli na przykład przy narodzinach dziecka lub w przypadku opieki nad chorym członkiem rodziny. Publikacja jest skierowana nie tylko do pacjentów i ich rodzin, ale także do pracowników systemu ochrony zdrowia oraz placówek ochrony zdrowia – wskazał Bartłomiej Chmielowiec.
Nawigator jest podzielony na rozdziały tematyczne takie jak: podstawowa opieka zdrowotna, teleporady, opieka koordynowana, poradnie specjalistyczne, leczenie szpitalne i badania profilaktyczne.
Redaktorem merytorycznym informatora jest prof. Agnieszka Mastalerz-Migas, konsultant krajowy w dziedzinie medycyny rodzinnej.
RIRM