Rzecznik Episkopatu: Akcja #PolskieStajenki to promocja chrześcijańskiego ducha świąt
Do zamieszczania na Twitterze lub Facebooku zdjęć bożonarodzeniowych szopek wystawianych w kościołach zachęcił rzecznik KEP ks. Paweł Rytel-Andrianik. Wyjaśnił, że celem akcji #PolskieStajenki jest promowanie w Internecie chrześcijańskiego sensu świąt.
#PolskieStajenki to akcja internetowa, której celem jest promowanie w Internecie chrześcijańskiego sensu świąt – podkreślił ks. Paweł Rytel-Andrianik, rzecznik Konferencji Episkopatu Polski.
Więcej: https://t.co/UpZeodwA6G pic.twitter.com/HC2kQBpQbO— EpiskopatNews (@EpiskopatNews) 22 grudnia 2018
Jak biuro prasowe episkopatu wspiera świąteczne akcje, które odwołują się do chrześcijańskiego sposobu przeżywania Bożego Narodzenia – zaznaczył w komunikacie przesłanym PAP rzecznik Konferencji Episkopatu Polski.
„Bez Narodzin Jezusa w stajence betlejemskiej, nie świętowalibyśmy teraz Bożego Narodzenia. Zamieszczając na Twitterze lub Facebooku zdjęcia polskich stajenek wystawianych w tym czasie w kościołach, podkreślamy istotę świąt” – zaznaczył ks. Paweł Rytel-Andrianik.
Podkreślił też, że media społecznościowe są współczesnym narzędziem ewangelizacyjnym, dzięki któremu Dobra Nowina dociera do milionów ludzi na całym świecie.
„Udając się na świąteczny spacer z rodziną, warto zajść do kościoła na chwilę adoracji Bożego Dziecięcia leżącego w betlejemskim żłóbku. Fotografie oznaczone #PolskieStajenki można zamieścić w mediach społecznościowych, aby ci, którzy z różnych powodów nie mogą udać się do kościoła, mogli zatrzymać się nad chrześcijańskim sensem świąt za pośrednictwem Internetu” – dodał ks. Rytel-Andrianik.
„Dzięki inicjatywie #PolskieStajenki szerzymy atmosferę pokoju i miłości płynącej od Nowonarodzonego Jezusa w mediach społecznościowych, w których często panują negatywne uczucia. W ten sposób chrześcijański duch Bożego Narodzenia dociera do użytkowników nowych mediów, przemieniając zatwardziałe serca przesłaniem nieskończonej miłości Boga do ludzi” – powiedział.
PAP/RIRM