Ruszyła nowa kampania antysmogowa
„Robimy pozytywną atmosferę” – pod takim hasłem w województwie śląskim wystartowała kampania, której celem jest poprawa jakości powietrza.
To kolejna antysmogowa akcja realizowana w województwie śląskim. Tym, co ją wyróżnia spośród innych jest pozytywne podejście do problemu i wskazanie odpowiednich rozwiązań.
– Do tej pory były takie kampanie, które troszeczkę straszyły smogiem, czyli zamieniano smog na smoka, straszono trochę dzieci, mówiono o tym, że smog zabija. Rzeczywiście jest to prawda, ale chcemy mówić dziś pozytywnie, czyli mówić o tym, że można podejmować działania, że można pozyskiwać środki, że one są. Zachęcamy, by zamiast narzekać podjąć konkretne działania do tego, żeby je realizować – mówiła Izabela Domagała z Zarządu Województwa Śląskiego.
Z danych Urzędu Marszałkowskiego Województwa Śląskiego wynika, że spośród 167 gmin regionu prawie jedna trzecia nie podejmuje działań zapisanych w uchwale antysmogowej. W tym m.in.: nie kontroluje używanych paliw, nie pozyskuje środków na odnawialne źródła energii czy termomodernizację budynków publicznych.
– Taką kampanią chcemy zachęcić różne środowiska, przede wszystkim samorządowe, ale też mieszkańców – od przedszkolaków po seniorów – by nieśli tę dobrą nowinę i mówili o tym, co można zrobić, by wszystkim nam się lepiej oddychało w naszym województwie – poinformowała Izabela Domagała.
Kampania „Robimy pozytywną atmosferę” to wspólna akcja prowadzona z województwem małopolskim. Jak zaznacza Urszula Konopacka z agencji reklamowej, która przygotowała kampanię, problem smogu dotyczy znacznych obszarów Polski, a ponad połowa zanieczyszczeń pochodzi z gospodarstw domowych.
– Ta konsolidacja, to połączenie i ten wspólny głos jest tutaj dużo ważniejszy, bo wtedy mamy szansę na to, żeby te materiały dotarły do większej ilości ludzi i żeby te osoby rzeczywiście poczuły, że mają właściwą wiedzę, mogą działać i są zachęcane właściwie do działania. Na tym nam bardzo zależało – mówiła Urszula Konopacka z Agencji Reklamowej MDI GROUP.
Koszt kampanii to 80 tys. zł.
TV Trwam News