Ruszyła infolinia WOT wspierająca ośrodki pomocy społecznej oraz organizacje pozarządowe
W czwartek ruszyła infolinia wsparcia ośrodków pomocy społecznej oraz organizacji pozarządowych. Jej obsługą zajmują się żołnierze Wojsk Obrony Terytorialnej.
To kolejne działanie żołnierzy Wojsk Obrony Terytorialnej w ramach zapobiegania rozprzestrzeniania się wirusa SARS-CoV-2.
Pod numerem telefonu 800-100-115 pracownicy placówek i organizacji pomocowych mogą przez całą dobę wnioskować o wsparcie ich działań w terenie i pomoc podopiecznym.
Płk Marek Pietrzak, rzecznik prasowy WOT, wskazał, że nowa infolinia jest dodatkowym narzędziem wsparcia dla uruchomionej wiosną aplikacji „Platforma wsparcia WOT”.
– Infolinia jest po to, aby rozwiać wątpliwości nt. procedur wsparcia udzielanego przez wojsko w sytuacji walki z koronawirusem. Zachęcamy do kontaktu. Infolinia jest czynna siedem dni w tygodniu. Żołnierz, który ją obsługuje, odpowie na wszystkie pytania. Jest to dodatek do „Platformy wsparcia WOT”. (…) To narzędzie, za pomocą którego można w łatwy sposób zawnioskować o wsparcie wojska. Można zadzwonić, porozmawiać z osobami, które zarządzają wsparciem w dowództwie WOT, można też się zarejestrować jako podmiot, który będzie mógł korzystać z naszej „Platformy wsparcia” – wyjaśnił płk Marek Pietrzak.
Do tej pory na „Platformie wsparcia WOT” zarejestrowało się 2300 podmiotów. Udało się też zrealizować 12,5 tys. wniosków o wsparcie. Dotyczyły one głównie potrzeb transportu i dystrybucji żywności dla osób najbardziej potrzebujących, zakupów oraz dostarczania leków czy też budowy polowych izb przyjęć.
RIRM