fot. twitter.com/RCB_RP

RCB: Wszystkie dane zostały ponownie i niezwłocznie zabezpieczone

Wszystkie dane zostały ponownie i niezwłocznie zabezpieczone po otrzymaniu informacji o możliwym, nieuprawnionym dostępie do danych osobowych – zapewniło Rządowe Centrum Bezpieczeństwa w komunikacie opublikowanym w środę.

We wtorek portal Niebezpiecznik.pl poinformował, że RCB wyciekły dane osobowe ponad 20 tys. funkcjonariuszy publicznych. Plik udostępnił pracownik Rządowego Centrum Bezpieczeństwa.

„Po otrzymaniu informacji o możliwym, nieuprawnionym dostępie do danych osobowych, zgodnie z obowiązującymi w Rządowym Centrum Bezpieczeństwa procedurami, wszystkie dane zostały ponownie i niezwłocznie zabezpieczone” – zapewniło RCB w komunikacie zamieszczonym na swojej stronie internetowej.

RCB podkreśliło, że prowadzi wewnętrzną procedurę wyjaśniającą.

„Wspólnie z inspektorem ochrony danych osobowych natychmiast wprowadzone zostały procedury dodatkowej weryfikacji wszystkich czynności podejmowanych w systemie, za pośrednictwem którego RCB przetwarza dane osobowe. Zaplanowano także dodatkowy audyt, którego celem będzie weryfikacja i usprawnienie procedur związanych z ochroną danych osobowych” – czytamy w komunikacie.

Centrum wskazało, że zgodnie z przepisami RODO, złożone zostanie stosowne zgłoszenie o naruszeniu bezpieczeństwa danych osobowych do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych.

Wyjaśniono, że od 28 grudnia Rządowe Centrum Bezpieczeństwa opracowało formularze umożliwiające różnym grupom zawodowym zgłaszanie się na szczepienia przeciwko COVID-19. Łącznie za ich pomocą zarejestrowało się ok. 366 tys. osób.

„Sytuacja dotycząca możliwego nieuprawnionego dostępu do danych osobowych dotyczy wyłącznie grupy osób, która została zarejestrowana w terminie 12-20 kwietnia br. (ok. 22 tys.). Wszystkim tym osobom zostanie przesłane powiadomienie oraz dodatkowe zalecenia” – podkreślono w komunikacie.

Niebezpiecznik.pl poinformował we wtorek, że plik udostępniony w internecie przez pracownika Rządowego Centrum Bezpieczeństwa w serwisie ArcGIS zawierał dane osobowe funkcjonariuszy publicznych; policjantów (także z CBŚP), celników, pracowników Służby Ochrony Państwa, Administracji Skarbowej, Straży Granicznej, Straży Pożarnej (także ochotniczej), Inspekcji Transportu Drogowego, Straży Miejskiej, Straży Ochrony Kolei i Służby Więziennej.

PAP

drukuj