Prezes PKN Orlen uczestniczył w zakończeniu budowy rurociągu Boronów-Trzebinia
Prezes PKN Orlen, Daniel Obajtek, wziął udział w oficjalnym zakończeniu budowy rurociągu Boronów-Trzebinia i pierwszego etapu rozbudowy terminala paliwowego.
Magistrala o długości ok. 100 km łączy rafinerię w Płocku z zakładem Orlenu na południu Polski. Rurociągiem produkcyjnym popłynie paliwo do terminala.
Koszt budowy tej nitki to 200 mln zł. Rurociąg, który powstał w trzy lata ma przepustowość 1,5 miliona metrów sześciennych.
Wspólnie z @pern_sa otwieramy nowy rurociąg, który umożliwi transport paliw z rafinerii w Płocku do oddalonego o ponad 300 km terminalu w Trzebini bez udziału kolei. Stąd paliwa ruszą w dalszą drogę na stacje Śląska i Małopolski pic.twitter.com/1kx9fM3O6O
— ORLEN (@PKN_ORLEN) February 1, 2023
Daniel Obajtek powiedział, że jest to bardzo ważna, strategiczna inwestycja.
– Zdecydowanie na tym korzysta środowisko, nie są zbyt obciążone koleje. To szybki proces. Skracamy łańcuchy logistyki, poprawiamy opłacalność produktu, zwiększamy nasze bezpieczeństwo i zdecydowanie inaczej zarządzamy produktem, który bardzo szybko jest przemieszczany – podkreślił Daniel Obajtek.
Wspólnie z @pern_sa wybudowaliśmy blisko 100 km rurociąg paliwowy łączący terminale w Boronowie i Trzebini. Inwestycja będzie w stanie zastąpić każdego roku ponad 25 tysięcy cystern kolejowych, gwarantując najtańszy i najbezpieczniejszy transport paliw na południe Polski pic.twitter.com/drh9MraB33
— Daniel Obajtek (@DanielObajtek) February 1, 2023
Paliwa z terminala będą docierały do dwóch województw: małopolskiego i śląskiego.
Prezes Orlenu przypomniał, że jeszcze w 2015 roku zakład Orlen Południe był przygotowany do zamknięcia. „Dziś spółka rozwija się, przeprowadza inwestycje, a rafineria jest przekształcana w biorafinerię” – powiedział szef koncernu.
RIRM