Polska Izba Handlu chce korekty w rozwiązaniach dot. wykonywania zakupów przez seniorów
Polska Izba Handlu uważa, że rozwiązanie dotyczące wykonywania zakupów przez seniorów w wyznaczonych godzinach wymaga korekty. Według Izby są przypadki, gdy paraliżuje ono pracę sklepów.
Od godziny 10.00 do 12.00 w sklepach mogą przebywać wyłącznie osoby starsze. To jedno z obostrzeń związanych z pandemią koronawirusaSARS-CoV-2, które wprowadził rząd.
Do Polskiej Izby Handlu docierają sygnały, że rozwiązanie nie wspiera funkcjonowania handlu, a stwarza konfliktowe sytuacje pomiędzy na przykład klientami i obsługą. Ponadto, nie ma jasnych wytycznych co zrobić, jeśli klient wtargnie do sklepu, a nie będzie chciał powiedzieć, ile ma lat.
Izba proponuje wprowadzenie godzin priorytetowych dla osób powyżej 65. roku życia. O szczegółach mówi Maciej Ptaszyński, wiceprezes Polskiej Izby Handlu.
– W pełni rozumiemy, że osoby starsze potrzebują wsparcia, potrzebują specjalnego traktowania. Być może warto pójść w tę stronę, żeby zrobić godziny priorytetowe w taki sposób, że gdy osoba starsza przychodzi do sklepu, ma absolutny priorytet, nie musi stać w kolejce, tylko od razu idzie do kasy i robi zakupy. W tym momencie te osoby nie musiałyby stać przed sklepem i czekać, bo to w tym momencie przenosi zagrożenie epidemiologiczne ze sklepu przed sklep. Skróciłby się również czas pobytu osób starszych w sklepach – podkreśla Maciej Ptaszyński.
Do innych obostrzeń związanych z pandemią należą między innymi zamknięcie hoteli, salonów fryzjerskich i kosmetycznych, parków, a w weekendy sklepów budowlanych. Osoby niepełnoletnie mogą wyjść z domu wyłącznie pod opieką dorosłego.
RIRM