Pierwszy parking buforowy w Porcie Gdańsk

Parking przy ulicy Śnieżnej to pierwszy element systemu parkingów buforowych dla klientów gdańskiego portu. Liczba miejsc parkingowych w Porcie Gdańsk będzie się sukcesywnie zwiększać.

Przeładunki w Porcie Gdańsk dynamicznie rosną. Powoduje to wzrost ruchu samochodowego oraz większe zapotrzebowanie na miejsca parkingowe. Odpowiadając na te wyzwania, Zarząd Morskiego Portu Gdańsk wybudował parking buforowy, który właśnie został oddany do użytku.

Koszt inwestycji wyniósł 5,5 mln zł. Budowa w całości została sfinansowana ze środków własnych ZMPG. Parking buforowy to pierwszy obiekt na terenie Portu Gdańsk, przeznaczony wyłącznie do użytku dla ciężarówek obsługujących

Port. Zarząd Portu planuje budowę trzech kolejnych. Pierwszy obiekt powstanie w roku 2020 przy ul. Nowej Portowej, drugi przy ul Kontenerowej, a ostatni przy ul. Ku Ujściu. Łącznie to ponad 500 miejsc parkingowych.

– Parking buforowy powstał w celu usprawnienia ruchu związanego z transportem ładunków. Za kompleksową realizację inwestycji odpowiedzialna była gdyńska firma MTM. Wybudowany parking umożliwi lepszą kontrolę ruchu pojazdów. Wpłynie również na oszczędność czasu naszych klientów. Dzięki niemu kierowcy będą mogli spokojnie oczekiwać na załadunek lub rozładunek na terenie Portu. Korzyści płynące z parkingu odczują nie tylko kierowcy i pracownicy portowych terminali, ale także mieszkańcy Nowego Portu, ponieważ wyeliminuje zatory na ul. Marynarki Polskiej – tłumaczył Marcin Osowski, wiceprezes ZMPG ds. Infrastruktury.

Ogrodzony, oświetlony i monitorowany teren parkingu jest w stanie przyjąć 62 samochody ciężarowe. Wjazdy wyposażono w szlabany, którymi sterują pracownicy ochrony. Do czasu wdrożenia przez Zarząd Portu jednolitego systemu awizacji samochodów ciężarowych, korzystanie z parkingu buforowego jest bezpłatne i odbywa się na podstawie awizacji elektronicznej.

– Bardzo zależało nam na czasie realizacji, dlatego zdecydowaliśmy się na formułę „zaprojektuj i zbuduj”, co przyspieszyło oddanie parkingu do użytku. Wykorzystaliśmy innowacyjną technologię betonu wałowanego, który jest znacznie trwalszy i tańszy od zwykłej nawierzchni betonowej. Jeżeli się sprawdzi, będziemy używać go przy budowie kolejnych parkingów, dróg lub placów składowych – mówiła Sylwia Artichowicz, Dyrektor Departamentu Utrzymania Infrastruktury w ZMPG.

Agata Kupracz/RIRM

drukuj
Tagi:

Drogi Czytelniku naszego portalu,
każdego dnia – specjalnie dla Ciebie – publikujemy najważniejsze informacje z życia Kościoła i naszej Ojczyzny. Odważnie stajemy w obronie naszej wiary i nauki Kościoła. Jednak bez Twojej pomocy kontynuacja naszej misji będzie coraz trudniejsza. Dlatego prosimy Cię o pomoc.
Od pewnego czasu istnieje możliwość przekazywania online darów serca na Radio Maryja i Tv Trwam – za pomocą kart kredytowych, debetowych i innych elektronicznych form płatniczych. Prosimy o Twoje wsparcie
Redakcja portalu radiomaryja.pl