Nowa ustawa o prawach konsumenta. Co się zmieniło?

Nowe uregulowania prawne poszerzają zakres praw Polaków decydujących się na zakupy. Nowa ustawa całkowicie zmienia procedurę reklamacyjną. Teraz będą one rozpatrywane w ramach rękojmi lub gwarancji do okresu dwóch lat.

Regulacje wydłużają z 10 do 14 dni czas, jaki konsument ma na rezygnację z towaru zakupionego poza sklepem bez podania przyczyny. Zmiany dot. zarówno sklepów tradycyjnych, internetowych oraz przedsiębiorców zawierających umowy w inny sposób, na piśmie lub przez telefon.

Roman Jarząbek z Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów w Gdańsku podkreśla, że zmiany są korzystne dla konsumentów.

To na pewno lepiej dla konsumenta, dlatego, że zakres jego praw jest szerszy, a interesy bardziej chronione. Trudniej natomiast będzie oczywiście przedsiębiorcom, dlatego, że by sprostać wymogom tej ustawy i tych nowych regulacji, muszą przystosować i swoje systemy i swój sposób myślenia, a także z większą starannością działać na rynku – mówi Roman Jarząbek.

Ustawa wprowadza też regulacje dotyczące tego, kto ma pokrywać koszty wysyłki towaru i odsyłki towaru, jeśli klient odstępuje od umowy. W takiej sytuacji koszty wysyłki pokrywa sprzedawca, natomiast koszty odsyłki pokrywa konsument.

Nowe przepisy nie obejmują jednak małych przedsiębiorców. Ci, w świetle nowych przepisów, są traktowani tak samo, jak duże sieci handlowe czy koncerny

RIRM

drukuj

Drogi Czytelniku naszego portalu,
każdego dnia – specjalnie dla Ciebie – publikujemy najważniejsze informacje z życia Kościoła i naszej Ojczyzny. Odważnie stajemy w obronie naszej wiary i nauki Kościoła. Jednak bez Twojej pomocy kontynuacja naszej misji będzie coraz trudniejsza. Dlatego prosimy Cię o pomoc.
Od pewnego czasu istnieje możliwość przekazywania online darów serca na Radio Maryja i Tv Trwam – za pomocą kart kredytowych, debetowych i innych elektronicznych form płatniczych. Prosimy o Twoje wsparcie
Redakcja portalu radiomaryja.pl