fot. https://twitter.com/MEN_GOV_PL/status/1337346269967159301

Min. P. Czarnek: Podstawową troską resortu edukacji jest jak najszybszy powrót uczniów do szkół

Podstawową troską resortu edukacji jest jak najszybszy powrót uczniów do szkół – deklaruje minister edukacji i nauki, prof. Przemysław Czarnek. Minister przedstawił podczas posiedzenia sejmowej Komisji Edukacji Narodowej informację nt. przygotowania polskich szkół do długoterminowego nauczania zdalnego.

Przedstawienia informacji na ten temat domagała się opozycja. Koalicja Obywatelska wskazywała, że resort edukacji nie poradził sobie z wdrożeniem nauczania zdalnego. Jako przykłady poseł Krystyna Szumilas podała: braki w sprzęcie, niewystarczające szkolenia dla nauczycieli, a także odebranie uczniom możliwości korzystania z poradni pedagogicznych, co przełożyło się na pogłębianie nierówności między dziećmi.

Minister edukacji i nauki, prof. Przemysław Czarnek, odpowiedział, że faktycznie wciąż wiele jest do zrobienia i resort dokona analizy uwag opozycji.

Polityk wskazuje, że wprowadzane w dobie pandemii prawo wychodzi naprzeciw oczekiwaniom. Wprowadzane w ostatnich miesiącach przepisy dają dyrektorom szkół dużą swobodę, gdyż pozwalają np. na skrócenie godziny lekcyjnej z 45 do 30 minut.

Prof. Przemysław Czarnek odpowiadając na zarzuty opozycji o brak wiedzy, wskazał, że resort ma stały dostęp do badań prowadzonych pod auspicjami MEN, dotyczących poziomu kształcenia zdalnego.

– Na bieżąco przy współpracy z kuratorami monitorujemy sytuację i zbieramy wszystkie informacje bezpośrednio u źródła, u dyrektorów szkół, u nauczycieli, również podczas cotygodniowych pobytów w różnych szkołach. Część informacji publikujemy. Monitoring jest na bieżąco. Diagnoza jest na bieżąco również co do tego: w jaki sposób, kiedy, na jakich warunkach wracamy do szkół, do nauczania stacjonarnego – podkreślił szef resortu edukacji. 

W sumie na wsparcie cyfrowe dla nauczycieli i uczniów przekazano ok. 1 mld złotych.

Zuzanna Dąbrowska/RIRM

drukuj