Kampania społeczna #Fejkoodporni

W Warszawie została w piątek zainaugurowana kampania społeczna pod hasłem #Fejkoodporni. Jest ona realizowana wspólnie przez resort obrony narodowej i Akademię Sztuki Wojennej.

Celem kampanii #Fejkoodporni jest nagłośnienie coraz powszechniejszego problemu siania w internecie dezinformacji oraz tzw. fake newsów. Kampania ma pomóc uświadomić, czym są dezinformacja i fake news, jakie stwarzają zagrożenia, jak się przed nimi bronić oraz jak chronić siebie i bliskich.

Minister obrony narodowej, Mariusz Błaszczak, wskazał, że kryzys na granicy polsko-białoruskiej pokazał, jaką siłę mają media, które mogą być używane jako narzędzie wrogiej propagandy.

W ramach kampanii będą emitowane specjalne spoty. Działania będzie też prowadzić Akademickie Centrum Komunikacji Strategicznej, think-tank utworzony przy Akademii Sztuki Wojennej.

O szczegółach opowiedziała Agnieszka Glapiak, dyrektor Centrum Operacyjnego MON i Akademickiego Centrum Komunikacji Strategicznej.

– Dzięki telewizji spoty będą emitowane także w mediach społecznościowych. Zależy nam na tym, aby uświadomić społeczeństwo, jak często mamy do czynienia z dezinformacją, jak może ona nas pokonywać każdego dnia. Chcemy pokazać, co możemy zrobić, żeby sobie dać z nią radę i żebyśmy nie traktowali serio tego wszystkiego, co do nas mówią i piszą. Chcemy zastanowić się nad źródłem informacji oraz tym, czy nie jesteśmy manipulowani – powiedziała Agnieszka Glapiak.

Podczas inauguracji kampanii #Fejkoodporni zaprezentowany został raport na temat podatności na dezinformację. Wynika z niego, że ok. 80 proc. Polaków czerpie informacje z internetu. Młodzi ludzie krytyczniej podchodzą do informacji, które do nich docierają. We wnioskach raportu wskazano, że działania informacyjne muszą być jeszcze intensywniej kierowane do grup, których dotyczą konkretne sytuacje kryzysowe.

Zuzanna Dąbrowska/RIRM

drukuj

Drogi Czytelniku naszego portalu,
każdego dnia – specjalnie dla Ciebie – publikujemy najważniejsze informacje z życia Kościoła i naszej Ojczyzny. Odważnie stajemy w obronie naszej wiary i nauki Kościoła. Jednak bez Twojej pomocy kontynuacja naszej misji będzie coraz trudniejsza. Dlatego prosimy Cię o pomoc.
Od pewnego czasu istnieje możliwość przekazywania online darów serca na Radio Maryja i Tv Trwam – za pomocą kart kredytowych, debetowych i innych elektronicznych form płatniczych. Prosimy o Twoje wsparcie
Redakcja portalu radiomaryja.pl