fot. PAP/EPA

W Chinach działa placówka polskiej branży drobiarskiej

W Szanghaju działa już placówka polskiej branży drobiarskiej. Otwarte w ostatni piątek przedstawicielstwo ma pomóc w zwiększeniu eksportu na tamten rynek.

Wśród zadań nowej placówki są m.in. budowa i zacieśnianie relacji między polskimi i chińskimi przedsiębiorcami i instytucjami oraz gromadzenie i analiza danych rynkowych.

Poseł Robert Telus, wiceprzewodniczący sejmowej komisji rolnictwa i rozwoju wsi podkreśla, że otwieranie nowych rynków zbytu dla polskich produktów to szansa dla polskiego rolnictwa.

Jest potrzeba, żebyśmy mieli w każdym kraju, tam gdzie mamy ambasady doradcę, który będzie się zajmował promocją produktów rolnych. Są działania w tym kierunku, żebyśmy nie byli zależni od jednego czy od dwóch krajów, bo wtedy wychodzą takie sytuacje, jak ostatnio z Rosją, że wprowadzono embargo i mamy w kraju duży problem. Dlatego jest potrzeba, żeby podjąć takie działania i jeżeli mówimy o rynku chińskim, to jest to wielka zasługa rządu pani Beaty Szydło, ale również zasługa prezydenta Rzeczypospolitej, że rozpoczął rozmowy z takim narodem, jak naród chiński, bo to jest dobry rynek – zaznacza poseł Robert Telus.

Według Krajowej Rady Drobiarstwa, która koordynuje projekt, polskie mięso drobiowe cieszy się w Chinach coraz większą popularnością.

W ubiegłym roku wartość eksportu rodzimych produktów drobiowych na tamten rynek przekroczyła 105 mln zł. Polska jest jedynym europejskim dostawcą drobiu do Chin.

RIRM

drukuj