31. Targi Rolniczo-Ogrodnicze w Kościerzynie
W Kościerzynie odbyły się 31. targi rolniczo-ogrodnicze. Wydarzenie zorganizował Łódzki Ośrodek Doradztwa Rolniczego. Patronat medialny nad wydarzeniem objęły Telewizja Trwam i Radio Maryja.
To już kolejna edycja targów rolniczo-ogrodniczych. Wydarzenie już na stałe wpisało się w krajobraz powiatu sieradzkiego.
– Inspiracją jest oczywiście – jak co roku – chęć pokazania tego, co najlepsze w rolnictwie i chęć rozwijania dalszej współpracy z rolnikami, którzy z nami pracują od wielu lat – wskazuje Tomasz Kopera, Dyrektor Łódzkiego Ośrodka Doradztwa Rolniczego w Bratoszewicach.
Targi to wspaniała okazja do promocji swoich produktów.
– Nasza firma od około 20 lat zajmuje się handlem chleba i to jest tradycyjne pieczywo na zakwasie – mówi Tomasz Wojczyk, pracownik piekarni.
Żywność jest smaczna, zdrowa, a co najważniejsze – prosto od rolnika.
– Przywiozłam chlebek wiejski na sprzedaż. Chleb ze smalcem z ogórkiem – mówi Genowefa Janiak, prezes Koła Gospodyń Wiejskich „Kolonianki” Woźniki-Kolonia.
To realizacja polityki „od pola do stołu” polegającej na skróceniu łańcuchów dostaw.
– Bazujemy na tym, że nie tylko przyjeżdżają tutaj, na miejsce, konsumenci i kupują raz w roku, ale że będą wracali i namierzą tego rolnika – podkreśla Łukasz Kołoszczyk, dyrektor Łódzkiego Ośrodka Doradztwa Rolniczego w Kościerzynie.
Swoje stoisko miały również Lasy Państwowe. Leśnicy przypominali o podstawowych zasadach zachowywania się w lesie, który jest domem dla zwierząt.
– Będąc w lesie należy przestrzegać przepisów, które nakłada ustawa o lasach. Przede wszystkim nie wjeżdżać pojazdami mechanicznymi, nie zaśmiecać, nie powodować nadmiernego hałasu, żeby mieszkańcy lasów, czyli zwierzęta, nie czuły się zagrożone – przypomina Daniel Palma z nadleśnictwa Złoczew.
Dla przedsiębiorców to możliwość zawiązania relacji biznesowych. Producenci maszyn prezentują najnowsze modele ciągników i kombajnów, a rolnicy mogą zapoznać się z nowinkami technologicznymi. Targi są więc miejscem spotkania rolników i przedsiębiorców z wielu branż.
– Podczas tych dwóch dni gromadzi się tu wiele firm i osób z branży rolniczej, a z tego względu, że jesteśmy ubojnią drobiu i ściśle działamy zarówno z hodowcami, jak i potem z końcowym klientem i sprzedawcami, to takie targi są idealnym miejscem, żeby nawiązać kontakty – zaznacza Marzena Skrobiranta.
Na targach nie zabrakło również atrakcji dla najmłodszych, w tym konkursów z nagrodami. Patronat medialny nad wydarzeniem objęły Telewizja Trwam i Radio Maryja.
TV Trwam News