TVP i reklama piwa

Telewizja Polska kupiła serial „Piąty stadion” by reklamować jedną z marek piwa w trakcie Euro 2012. Jednak krótki 5 min. film nie był traktowany przez TVP  jako reklama. TVP zasłania się tajemnicą handlową przy ujawnieniu szczegółów finansowych związanych z „Piątym stadionem”.

 

Ustawa medialna rozróżnia zwykły spot reklamowy od tzw. lokowania produktu. Lokowanie polega na, tym że dany produkt pojawia się w programie telewizyjnym lub filmie. W zakupionym prze TVP serialu, piwo pojawia się nie kilka razy ale jest widoczne niemalże przez cały czas trwania krótkiego filmu. Producent mini serialu wykorzystał lukę w prawie.

Ustawa medialna nie określa częstotliwości z jaką dany przedmiot może być lokowany w programie TV lub filmie.

Poseł Elżbieta Kruk, była przew. KRRiT, mówi, że to  nie jest pierwszy raz gdy TVP miała problem podczas Euro 2012 z rozróżnieniem typu i finansowania reklamy. Elżbieta Kruk dodała, że nasuwają się pewne wątpliwości co do niektórych reklam i sposobu ich lokowania  przed transmisjami rozgrywek piłkarskich i bezpośrednio po nich. Teraz trzeba dokonać dokładnej analizy tych spraw.

DŹWIĘK: 07.07.12 RI do wiad. Kruk

KRRiT ma odpowiednie narzędzia do zbadania, czy TVP nie złamała prawo. Ta problematyka jest dość trudna do określenia – powiedziała Elżbieta Kruk. Wyjaśniła, że nie jest znana kwestia niektórych danych na przykład takich, ile TVP zarobiła na takich reklamach i lokowaniu tych produktów.          Będziemy się domagać wszczęcia postępowania w tej sprawie. Jeśli do tego nie dojdzie, zostaną złożone wnioski do odpowiednich organów państwa – zapowiada poseł Elżbieta Kruk.

DŹWIĘK: 07.07.12 RI do wiad. Kruk 1

 

 

RIRM 

drukuj

Drogi Czytelniku naszego portalu,
każdego dnia – specjalnie dla Ciebie – publikujemy najważniejsze informacje z życia Kościoła i naszej Ojczyzny. Odważnie stajemy w obronie naszej wiary i nauki Kościoła. Jednak bez Twojej pomocy kontynuacja naszej misji będzie coraz trudniejsza. Dlatego prosimy Cię o pomoc.
Od pewnego czasu istnieje możliwość przekazywania online darów serca na Radio Maryja i Tv Trwam – za pomocą kart kredytowych, debetowych i innych elektronicznych form płatniczych. Prosimy o Twoje wsparcie
Redakcja portalu radiomaryja.pl