UOKiK wszczął postępowanie ws. wprowadzającej w błąd reklamy T-Mobile
UOKiK wszczął postępowanie przeciwko operatorowi T-Mobile Polska ws. praktyk naruszających zbiorowe interesy konsumentów. Chodzi o hasło „1 200 GB na rok”, którym sieć reklamuje swoją promocję na internet. Zdaniem Urzędu ten slogan może wprowadzać klientów w błąd.
UOKiK podaje, że choć w reklamie T-Mobile pada hasło „1 200 GB na rok”, to w rzeczywistości operator przyznaje comiesięczne pakiety internetowe o wielkości 100 GB, maksymalnie przez okres 12 miesięcy. Jednak aby konsument otrzymywał pakiet, musi on cyklicznie odnawiać ofertę, za każdym razem płacąc za to co najmniej 35 złotych.
1200 GB za darmo przez rok?
W rzeczywistości przyznawane są co miesiąc pakiety internetowe o wielkości 100 GB, maksymalnie przez 12 miesięcy, o ile konsument odnawia cyklicznie ofertę, płacąc za każdym razem co najmniej 35 zł. @TMobilePolska grozi kara do 10 proc. obrotu. pic.twitter.com/1kJrg8Kc4z— UOKiK (@UOKiKgovPL) January 2, 2023
Prezes UOKiK Tomasz Chróstny wskazał, że warunki promocji mogły nie zostać należycie objaśnione.
– Po zapoznaniu się z reklamą konsument powinien mieć ogólne, ale zgodne z rzeczywistością wyobrażenie na temat prezentowanej oferty. Tymczasem hasło promocyjne T-Mobile może sugerować otrzymanie jednorazowego pakietu danych o wielkości 1 200 GB, nie zaś kilkunastu mniejszych pakietów pod warunkiem uiszczania opłaty cyklicznie. Gdyby konsumenci od razu dysponowali pełnymi informacjami dotyczącymi promocji i wiedzieli, że muszą w ciągu roku wydać co najmniej 420 złotych, aby dostawać co miesiąc 100 GB internetu, mogliby nie zdecydować się na skorzystanie z tej oferty – zaznaczył szef Urzędu.
— UOKiK (@UOKiKgovPL) January 2, 2023
Pomimo wcześniejszych ostrzeżeń operator znacząco nie zmienił warunków promocji ani sposobu prezentacji oferty. W wydanym dziś komunikacie zapewnia o gotowości poprawienia oferty.
Jeśli jednak zarzuty Prezesa UOKiK się potwierdzą, spółce grozi kara finansowa w wysokości do 10 proc. rocznego obrotu.
RIRM