fot. PAP/Adam Warżawa

Terminal kontenerowy DCT Gdańsk otworzył drugie nabrzeże T2

Największy polski terminal kontenerowy DCT Gdańsk otworzył dziś drugie głębokowodne nabrzeże T2. Ta inwestycja pozwoli konkurować polskiemu terminalowi z największymi terminalami kontenerowymi na Bałtyku.

Polski terminal kontenerowy DCT Gdańsk obsługuje w tej chwili największe kontenerowce z całego świata. Należy on do australijskiego funduszu Macquarie Group of Companies.

Ambasador Australii w Polsce, Paul Wojciechowski, zwraca uwagę, że to bardzo ważna inwestycja strategiczna.

– Inwestycja w port kontenerowy w Gdańsku jest dla nas bardzo ważna. Jest to bardzo duża inwestycja, ale strategiczna. Przybliża ona nasze kraje, bo my też eksploatujemy produkty do Azji i pozwala na największe statki z Azji – wskazuje Paul Wojciechowski.

Prezes  DCT Gdańsk S.A. Maciej Kwiatkowski zaznacza, że otwarcie drugiego głębokowodnego nabrzeża T2 ma zwiększyć możliwości przeładunkowe terminalu DCT Gdańsk.

– Obsługując największe kontenerowce świata jesteśmy w stanie na tej infrastrukturze i tym sprzętem obsłużyć około 1,5 mln TEU kontenerów w przeliczeniu na jednostki 20 stopowe w przeciągu roku – mówi Maciej Kwiatkowski.

Ta inwestycja – jak zauważa Paweł Borys, prezes Polskiego Funduszu Rozwoju – umożliwi dotarcie z polskimi produktami na rynki Dalekiego Wschodu.

– Jest to szansa dla naszych przedsiębiorców, aby łatwiej mogli docierać ze swoim eksportem do Chin, Korei czy Japonii – zaznaczył Paweł Borys.

Inwestycja w infrastrukturę portową bardzo dobrze wpisuje się w tzw. Plan Morawieckiego. Cała inwestycja kosztowała ponad 1 mld zł.


TV Trwam News/RIRM

drukuj