fot. PAP/Rafał Guz

Rząd przyjął projekt zmian w systemie powiadamiania ratunkowego

Rząd przyjął projekt zmian w systemie powiadamiania ratunkowego. Projekt autorstwa MSWiA zakłada m.in. przyznanie operatorom numerów alarmowych ochrony, jaka przysługuje funkcjonariuszom publicznym oraz wprowadzenie możliwości awansów dla tej grupy zawodowej od ostatniego kwartału tego roku.

Nowe regulacje Rada Ministrów przyjęła w szczególnym czasie, bo 11 lutego przypada Europejski Dzień Numeru Alarmowego 112.

W obchodach zorganizowanych w budynku Ministerstwa Spraw Wewnętrznych i Administracji, wziął udział premier Mateusz Morawiecki. Bez was nie byłoby wielu ocalonych istnień, dziękujemy wam za waszą pracę – powiedział szef rządu zwracając się do operatorów numeru 112.

– Dziennie są to setki odebranych telefonów, które czasami oznaczają różnicę pomiędzy życiem a śmiercią, zdrowiem zachowanym lub zdrowiem utraconym, mieniem straconym lub mieniem zabezpieczonym. Polska na pewno bez was byłaby mniej bezpieczna, Polacy czuliby się mniej bezpiecznie. To wy, w zespoleniu ze służbami specjalnymi: Policją, Państwową Strażą Pożarną, Ochotniczą Strażą Pożarną, ze służbami medycznymi, ratowniczymi, wy stanowicie ten korpus, tę kopułę bezpieczeństwa nad Rzeczpospolitą, nad jej obywatelami. Jesteśmy wam za tę pracę wszyscy ogromnie wdzięczni. Gratulujemy waszego wysiłku, waszego powołania, które na siebie przyjęliście – podkreślił premier RP Mateusz Morawiecki.

W razie zagrożenia życia lub zdrowia można się połączyć z operatorem bezpłatnego numeru 112 i uzyskać pomoc.

W Polsce jest 17 Centrów Powiadamiania Ratunkowego – w każdym mieście wojewódzkim, a na Mazowszu w Warszawie i Radomiu. Pracuje w nich ponad 1 tys. 300 osób, którzy zarejestrowali w ubiegłym roku ponad 22 mln zgłoszeń.

 

RIRM

drukuj