Rząd chce osłabić media publiczne
Wprowadzenie projektu ustawy dotyczącej finansowania mediów publicznych – zapowiadane przez premiera na sierpień – najprawdopodobniej przesunie się w czasie. Wprowadzenie nowych rozwiązań zapowiedział w marcu minister administracji i cyfryzacji Michał Boni.
Obecnie prace nad projektem prowadzi ministerstwo kultury. Tymczasem z informacji, do których dotarł jeden z dzienników wynika, że resort wciąż jest na etapie analizowania sytuacji rynku. Poseł Jarosław Sellin były członek KRRiT i były wiceminister kultury powiedział wprost, że premier jest grabarzem mediów publicznych. Nie ma woli politycznej do wprowadzenia szybkich zmian – dodał poseł. Stwierdził też, że taką politykę można uprawiać latami, ale oznacza to, że media publiczne stają się mediami komercyjnymi.
Rząd rozważa pomysły samoopodatkowania się prywatnych nadawców, stworzenie Funduszu Misji Publicznej czy zlikwidowania reklam. Krzysztof Czabański były prezes Polskiego Radia powiedział, że próby zmian finansowania zmierzają one zlikwidowania abonamentu radiowo – telewizyjnego. Dodał, że rząd jasno mówi o likwidacji mediów publicznych, a w najlepszym razie o ich osłabieniu.