fot. Tomasz Strąg

Rusza ogólnopolska kampania „Kraków. Nieodkryty”

Rusza ogólnopolska kampania promocyjna „Kraków. Nieodkryty”. Władze miasta chcą zachęcić Polaków do przyjazdu przekonując, że w mieście jest wiele zabytków i miejsc mało znanych, a bardzo interesujących.

W największych miastach: Trójmieście, Wrocławiu, Poznaniu, Łodzi, Szczecinie i Warszawie pojawią się wielkoformatowe reklamy zapraszające do Krakowa. Miasto będzie się prezentować także w programach telewizyjnych oraz w lifestylowych czasopismach kobiecych. Ponad pół tysiąca emisji spotów reklamowych pojawi się w telewizji informacyjnej, w kanałach podróżniczych i naukowych. Będą spoty na YouTube, relacje na Instagramie i Facebooku.

W ramach kampanii będzie też specjalna strona internetowa z katalogiem najbardziej klimatycznych i rozpoznawalnych miejsc w Krakowie – w większości stworzona przez mieszkańców i turystów.

Z badania przeprowadzonego pod koniec kwietnia przez Polską Organizację Turystyczną wynika, że aż 87 proc. osób planujących swoje wakacje będzie je spędzać w Polsce. Większość deklaruje, że szuka takich miast, gdzie poza bazą noclegową na wysokim poziomie, są zabytki, atrakcyjne wydarzenia kulturalne i przyroda.

Głównym przekazem kampanii jest zaproszenie: przyjedź, a odkryjesz Kraków na nowo.

„Będziemy przekonywać, że Kraków to nie tylko zabytki znane z wycieczek szkolnych jak Wawel i Sukiennice, ale zabytki bardzo cenne a mało znane i bardzo ciekawe tereny przyrodnicze i rekreacyjne” – podkreśla Monika Chylaszek, dyrektor Wydziału Komunikacji Społecznej Urzędu Miasta Krakowa, który koordynuje wszystkie działania kampanijne.

Miasto wspólnie z ogólnopolskim rozgłośniami radiowymi przygotowało konkursy, w których nagrodami będą vouchery na bezpłatne zakwaterowanie w hotelu o wysokim standardzie wraz z wyżywieniem, a także darmowe zwiedzanie miejskich atrakcji. Kto przyjedzie na minimum jedną noc i zatrzyma się w jednym z krakowskich hoteli, zyska Kartę Turysty, która uprawniać będzie do rabatów w restauracjach, hotelach i innych podmiotach, które przystąpiły do tego programu.

Kampania „Kraków. Nieodkryty” potrwa do końca lipca. Partnerem akcji jest Małopolska Organizacja Turystyczna.

PAP

 

drukuj