Rozwój spółki POLREGIO
Spółka Przewozy Regionalne, która od miesiąca funkcjonuje pod nazwą POLREGIO cały czas pracuje nad poprawą oferty dla pasażerów zarówno w zakresie częstotliwości połączeń jak i jakości taboru.
POLREGIO sukcesywnie unowocześnia tabor przeznaczony do obsługi swoich połączeń.
– Chcemy unowocześnić, kupując nowy tabor, bądź modernizując posiadany, ale taki, który będzie przede wszystkim służył pasażerom, ponieważ to na ich oczekiwania staramy się odpowiadać. […] Poszukujemy różnego rodzaju rozwiązań, które będą niskoemisyjne w zakresie CO2 – mówi Krzysztof Zgorzelski, prezes zarządu POLREGIO.
Spółka rozpoczęła już współpracę z firmą Gaz-System.
– Ma ona kompetencje w zakresie technologii gazowej. Natomiast trzymamy również kciuki za rozwiązania oparte stricte na wodorze, ale to jest jeszcze melodia przyszłości – wskazuje prezes zarządu POLREGIO.
Jak na razie przewoźnik realizuje plany inwestycyjne we własnym zakresie. Wciąż nie może korzystać z unijnych grantów.
– Ciągle jeszcze nie mamy decyzji Komisji Europejskiej, w związku z tym nie możemy sięgnąć po środki unijne, a to jest bardzo duży zasób w strukturze finansowania. Chcemy, idąc po środki unijne, nie być podmiotem zagrożonym. Na chwilę obecną, zgodnie z wytycznymi Komisji Europejskiej z 2014 roku, jesteśmy podmiotem zagrożonym – akcentuje Krzysztof Zgorzelski.
W tym roku POLREGIO chce przewieźć 91 milionów pasażerów.
– Po ubiegłorocznym rekordzie, kiedy przewieźliśmy blisko 88,9 mln pasażerów, co stanowiło wzrost o 9,4 procenta, takiego piku się nie spodziewamy. Będzie to raczej w granicach 3 milionów pasażerów, czyli połowa tego przyrostu niż w latach 2018-2019, ale i tak chcemy przekroczyć 91 milionów pasażerów – podkreśla prezes zarządu POLREGIO.
Spółka POLREGIO odgrywa ważną rolę w walce z wykluczeniem transportowym słabiej rozwiniętych regionów Polski. Dzięki rządowemu programowi Kolej Plus mają być odtwarzane linie kolejowe oraz budowane nowe.
TV Trwam News