Przedsiębiorcy dotknięci powodzią mogą starać się o odroczenie terminu płatności lub umorzenie składek ZUS
Zakład Ubezpieczeń Społecznych poinformował, że przedsiębiorcy, którzy ponieśli straty w wyniku powodzi, mogą składać wnioski nie tylko o odroczenie terminu płatności składek lub rozłożenie na raty, ale także o ich umorzenie.
Warunkiem udzielenia ulgi jest wystąpienie z wnioskiem w tym zakresie oraz złożenie przez płatnika oświadczenia, że jest on podmiotem poszkodowanym przez powódź.
O szczegółach mówiła Iwona Kowalska-Matis, regionalny rzecznik prasowy ZUS na Dolnym Śląsku.
– Dotyczy to składek za ich własne ubezpieczenie i tych przedsiębiorców, którzy ze względu na sytuację majątkową i rodzinną nie są w stanie opłacać składek. Te wnioski będą przez nas traktowane priorytetowo. Uprościliśmy procedury rozpatrywania takich wniosków, żeby decyzja o umorzeniu składek zapadła jak najszybciej – podkreśliła Iwona Kowalska-Matis.
Pomocą w skompletowaniu oraz wypełnieniu niezbędnych dokumentów służą powołani w Oddziałach ZUS doradcy do spraw ulg i umorzeń. Numery telefonów do doradców dostępne są na stronie zakładu.
Dodatkowo ZUS uruchamia specjalną infolinię dla poszkodowanych w wyniku powodzi, która będzie działać do 4 października.
RIRM