fot. PAP/Dominik Kulaszewicz

Odpowiedź polskiej ambasady na publikację „The Guardian”

Polska ambasada w Londynie odpowiada na publikację brytyjskiego dziennika „The Guardian”. Gazeta zarzuca parze książęcej, która odwiedziła niedawno Polskę, wpisywanie się w strategię „wybielania okropnego rządu o tendencjach autorytarnych”.

Na łamach brytyjskiego dziennika „The Guardian” przekonywano, że nieprzypadkowo para książęca odwiedziła obóz koncentracyjny Stutthof i Muzeum Powstania Warszawskiego. Według autorki tekstu, to wspierana przez rząd Polski rzekoma polityka negowania Holocaustu. W innym przypadku William i Kate odwiedziliby obóz Auschwitz bądź Muzeum II Wojny Światowej w Gdańsku.

Na medialne doniesienia zareagowała polska ambasada w Wielkiej Brytanii. W liście przesłanym do redakcji ambasador Arkady Rzegocki podkreślił, że program wizyty ustalała strona brytyjska. Ponadto sugerowanie, że Stutthof nie zasługuje na książęcą wizytę to brak szacunku dla ofiar.

Polski ambasador nie wykluczył podjęcia kroków prawnych. Jak tłumaczy, umniejszanie cierpienia więźniów Stutthof oraz uczestników Powstania Warszawskiego w celu potwierdzenia założonej tezy jest haniebne.

TV Trwam News/RIRM

drukuj