
By Kazimierz S. Ożóg - Praca własna, CC BY-SA 3.0, https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=2173408
Na KUL odbyła się konferencja z cyklu ,,Przyszłość cywilizacji Zachodu”
,,Pedagogika – nauka czy ideologia?” to hasło międzynarodowej konferencji, która odbyła się na Katolickim Uniwersytecie Lubelskim. Było to 18. spotkanie z cyklu ,,Przyszłość cywilizacji Zachodu”. Sympozjum poprzedziła Msza św. w Kościele Akademickim.
W konferencji wzięli udział specjaliści z polskich i zagranicznych ośrodków naukowych. Przedmiotem debaty było m.in. miejsce pedagogiki na przestrzeni historii oraz problemy, z jakimi zmierza się ten zespół nauk.
Jak wskazał prof. Piotr Jaroszyński, wykładowca akademicki, współczesna pedagogika może mieć różne oblicza. Zwrócił także uwagę na manipulacje w tej dziedzinie nauki.
– Nie zawsze jest to coś, co należy odbierać jako instytucję wartościową. Chodzi o to, aby pomóc młodemu człowiekowi dobrze się rozwinąć. Natomiast pedagogika często bywa dziedziną, która dostarczając różnych narzędzi oddziaływania na człowieka, może go nawet deprawować. W związku z tym trzeba pokazać, w jakich punktach pedagogika jest pożyteczna i dobra, a kiedy może być czymś niebezpiecznym – mówił prof. Piotr Jaroszyński.
Konferencje zorganizowały m.in. Katedra Filozofii i Sztuki KUL oraz Wyższa Szkoła Kultury Społecznej i Medialnej w Toruniu.
Patronat medialny nad wydarzeniem objęły m.in. Radio Maryja i TV Trwam.
RIRM