fot. PAP/Grzegorz Momot

Mobilne punkty gastronomiczne przy tatrzańskich szlakach

Pierwszy mobilny punkt gastronomiczny został dzisiaj otwarty przy najpopularniejszym szlaku turystycznym w Tatrach – drodze do Morskiego Oka. Tatrzański Park Narodowy stworzyły markę gastronomiczną, w której będą serwowane świeże, regionalne produkty.

Podobne punkty gastronomiczne wkrótce pojawią się przy kolejnych tatrzańskich szlakach.

„Stworzyliśmy nową markę gastronomiczną i stawiamy sobie za cel podniesienie standardu usług gastronomicznych na Podhalu oraz odejście od kulinarnej tandety. Chcemy promować zdrowe i świeże produkty, przygotowywane możliwie na bieżąco, nie zawierające ulepszaczy i konserwantów, dobrej jakości. Zależy nam na wsparciu lokalnych producentów serów czy wędlin” – powiedział PAP dyrektor TPN Szymon Ziobrowski.

Żywność będzie przygotowywana i sprzedawana z mobilnych punktów, tak zwanych food trucków. Produkty mają być serwowane tylko w ekologicznych i jednolitych opakowaniach. W menu znalazła się m.in. kiełbasa z podhalańskiej jagnięciny, pieczone ziemniaki z bryndzą, oscypek z konfiturą z rabarbaru czy góralski moskol – placek ziemniaczany z wędzonym pstrągiem.

Pierwszy food truck stanął na Palenicy Białczańskiej, gdzie rozpoczyna się szlak do Morskiego Oka. To najpopularniejszy szlak w Tatrach, którym rocznie przemierza nawet milion turystów, czyli jedna trzecia wszystkich odwiedzających polskie Tatry.

PAP/RIRM

drukuj