fot. gospodarkamorska.pl

Ministerstwo Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej: prace na Mierzei Wiślanej są priorytetem

Realizacja budowy kanału żeglugowego przez Mierzeję Wiślaną jest priorytetem – powiedział minister gospodarki morskiej i żeglugi śródlądowej Marek Gróbarczyk.

Minister dodał, że odrzucane są wszelkie irracjonalne i niezasadne argumentu, które mają zablokować inwestycję. Przeciwna przekopowi Mierzei Wiślanej jest Rosja. Moskwa wykorzystuje do tego argumenty dotyczące rzekomej ochrony środowiska.

Minister Marek Gróbarczyk zapewnił, że proces budowalny poprzedziła szczegółowa analiza pod kątem wymogów środowiskowych.

– Oczywiście cały aspekt środowiskowy jest tutaj poruszany w kontekście politycznym, bo nie ulega kwestii, że strona rosyjska ten element wykorzystywała i będzie wykorzystywać do tego, aby hamować realizację tej inwestycji. Dla nas jest istotne, żeby ta narracja po prostu nie była stosowana przez Komisję Europejską i Unię Europejską w tym zakresie, dlatego też tak pieczołowite badania i taka ilość środków, która była przygotowana na realizację zgodnie z postanowieniami i wytycznymi raportu oddziaływania na środowisko – powiedział minister Marek Gróbarczyk.

Nową drogę wodną łączącą Zatokę Gdańską z Zalewem Wiślanym wybuduje polsko-belgijskie konsorcjum. Koszt to 992 mln zł.

Kanał żeglugowy ma mieć około 1 km długości i 5 metrów głębokości. Umożliwi wpływanie do portu w Elblągu jednostek o zanurzeniu do 4 m, długości 100 m, szerokości – 20 m. Budowa kanału ma potrwać do 2022 roku.

 

RIRM

drukuj