Minister rozwoju odpowiadała na pytania przedsiębiorców i pracowników ws. rozwiązań z tzw. tarczy antykryzysowej
Minister rozwoju odpowiadała na pytania przedsiębiorców i pracowników dotyczące rozwiązań z tzw. tarczy antykryzysowej. Najczęściej pojawiała się kwestia z jakiej pomocy finansowej mogą skorzystać firmy, a także jakie zasiłki oraz na jak długo przysługują rodzicom.
Minister Jadwiga Emilewicz wśród rozwiązań pakietu kryzysowego wskazała m.in. postojowe do 2 tys. zł dla pracujących na umowy cywilno-prawne lub samozatrudnionych, czy wydłużenie zasiłku opiekuńczego na dzieci do 8 roku życia.
Pojawiło się też pytanie od właścicieli salonów kosmetycznych i fryzjerskich. Szefowa resortu rozwoju zapowiedziała przygotowanie wspólnie z Głównym Inspektorem Sanitarnym katalogu zasad. Jak mówiła minister Jadwiga Emilewicz w dobrych warunkach, które spełniają wymagania sanepidu, prowadzenie salonu jest możliwe.
– To nie jest tak, że tego typu salony zgodnie z rozporządzeniem ministra zdrowia są zamknięte. Rozmawialiśmy i chcemy przygotować taki katalog niezbędnych zasad do zrealizowania, aby salon mógł być otwarty. Jestem pewna, że to jest możliwe. Panie kosmetyczki, to są osoby, których do higieny nie trzeba przekonywać. Na pewno rozumieją te niezbędne wzmożone środki związane z dezynfekcją wszystkich narzędzi, które używają, ale także samego salonu. Zwróciłam się z prośbą do sanepidu o przygotowanie broszury, którą będziemy udostępniać w internecie – poinformowała minister Jadwiga Emilewicz.
Minister rozwoju zaznaczyła, że specustawa antykryzysowa na pewno nie jest ostatnim słowem rządu. Jadwiga Emilewicz wskazała, że pomysły prezentowane na bieżąco przez przedsiębiorców będą rozważane przy kolejnych pracach legislacyjnych.
Projektowane regulacje z tzw. tarczy antykryzysowej zawierają m.in. zwolnienie ze składek na ZUS przez 3 miesiące dla pracujących w mikrofirmach i samozatrudnionych, świadczenie postojowe dla zleceniobiorców, świadczenie dla zatrudnionych na umowy zlecenia lub o dzieło, dofinansowanie wynagrodzeń pracowników.
RIRM