fot. flickr.com

Kryzysowy Telefon Zaufania 116 123 – rośnie liczba odbieranych połączeń

Rośnie liczba połączeń odbieranych od osób dzwoniących do Kryzysowego Telefonu Zaufania 116 123 – poinformował minister cyfryzacji Janusz Cieszyński. Wyjaśnił, że obecnie odbieranych jest 40 proc. połączeń, przed rokiem było to 25 proc. połączeń.

Kryzysowy Telefon Zaufania 116 123 prowadzony jest przez NASK i Niebieską Linię Instytutu Psychologii Zdrowia oraz Ministerstwo Cyfryzacji. Jest przeznaczony dla dorosłych doświadczających kryzysu emocjonalnego, osób cierpiących z powodu depresji, bezsenności, chronicznego stresu. https://116sos.pl/

https://twitter.com/CYFRA_GOV_PL/status/1710226437993635960

Minister cyfryzacji Janusz Cieszyński poinformował w piątek na konferencji prasowej w Olsztynie, że w ostatnim roku udało się o 60 proc. zwiększyć liczbę odbieranych połączeń wykonywanych do specjalistów z tej infolinii.

„Kiedy zaczęliśmy wykonywać pomiar, odsetek wybranych połączeń, okazało się, że odbierany jest tylko co czwarty z nich, czyli 3/4 połączeń od osób w kryzysie, które zdecydowały się skorzystać z telefonu zaufania – pozostały nieodebrane” – powiedział szef resortu.

Dodał, że by zwiększyć ten odsetek m.in. wprowadzono monitoring połączeń tak, że eksperci z infolinii mogą oddzwaniać do nieodebranych wcześniej połączeń. Wprowadzono także możliwość skontaktowania się z infolinią za pomocą formularza kontaktowego.

Minister Janusz Cieszyński przyznał, że chciałby, by liczba odbieranych połączeń jeszcze wzrosła.

„Będziemy do tego dążyć, problemem nie są pieniądze. Potrzebni są też odpowiedniej klasy eksperci, nie każdy może pracować w tego typu telefonie zaufania, tu potrzebni są ludzie ze specjalistyczną wiedzą” – podkreślił polityk.

Ekspertka z NASK Zuzanna Polak podała, że w Kryzysowym Telefonie Zaufania 116 123 pracuje ponad 70 ekspertów, a przeciętny czas rozmowy z dzwoniącymi wynosi 20 minut. Zuzanna Polak podała, że dzięki systemom informatycznym w razie potrzebny dyżurni infolinii mogą się połączyć z odpowiednimi służbami, np. policją.

Podczas konferencji podano, że Kryzysowym Telefonie Zaufania 116 123 odebrano dotąd 38 tys. 174 połączenia i przyjęto 2 tys. 750 informacji on-line. Czas spędzony na rozmowach z osobami w kryzysie wyniósł 12 tys. 825 godzin.

 

PAP

drukuj

Drogi Czytelniku naszego portalu,
każdego dnia – specjalnie dla Ciebie – publikujemy najważniejsze informacje z życia Kościoła i naszej Ojczyzny. Odważnie stajemy w obronie naszej wiary i nauki Kościoła. Jednak bez Twojej pomocy kontynuacja naszej misji będzie coraz trudniejsza. Dlatego prosimy Cię o pomoc.
Od pewnego czasu istnieje możliwość przekazywania online darów serca na Radio Maryja i Tv Trwam – za pomocą kart kredytowych, debetowych i innych elektronicznych form płatniczych. Prosimy o Twoje wsparcie
Redakcja portalu radiomaryja.pl