Kolejne problemy z Pendolino

Niecały rok przed planowanym wyjazdem Pendolino na polskie tory pojawiły się opóźnienia oraz kosztowny pomysł wymiany 8 tys. foteli – napisał jeden z dzienników.

Cztery z zamówionych 20 pociągów są już w Polsce, piąty dotrze jeszcze w styczniu, szósty jest w przededniu odbiorów, a budowa sześciu kolejnych jest już zaawansowana. Przedstawiciele przewoźnika zgłaszają zastrzeżenia do jakości foteli w pociągach, co może pociągać za sobą koszty – napisała gazeta.

Z koeli jeden z branżowych portali opublikował planowane czasy przejazdów. Na zlecenie PKP Intercity zarządca torów wykonał szacunki pomiaru prędkości na wyznaczonych trasach. Wyniki wskazały na opóźnienia, na które wpływa wiele czynników m.in. opóźnienia w prac modernizacyjnych na kolejnych odcinkach linii kolejowych. Do grudnia nie zostanie ukończony żaden ze szlaków dla Pendolino.

Poseł Jerzy Polaczek, były minister transportu zwraca uwagę, że infrastruktura kolejowa jest wciąż niedostosowana, a unieważniane są strategiczne przetargi mające na celu lepszą koordynację połączeń.

– Pendolino niejednokrotnie ma czas wolniejszy, od tradycyjnych ekspresów.  Zwracam uwagę na to, iż Polskie Linie Kolejowe kilka dni temu unieważniły przetarg na budowę systemu łączności cyfrowej tzw. GSM-R. Ten system to element interoperacyjności kolei, łącznie z systemem kierowania i sterowaniem ruchem, również z systemem łączności cyfrowej pozwala wtedy na zmodernizowanych odcinkach rozwinąć prędkość rozkładową powyżej 160 km. Jeśli ten przetarg nie dojdzie do skutku, to wówczas zostaje tak jak wskazują na to eksperci w Polsce ok. 120 km na polskiej sieci linii kolejowej, które są dostosowane do prędkości rozkładowej powyżej 200 km/h – powiedział pos. Jerzy Polaczek.

Tymczasem co roku spada liczba pasażerów PKP IC, przewoźnik odnotuje straty finansowe i spadek ze sprzedaży. To także skutek polityki obecnego rządu, który niemalże w każdej dziedzinie generuje kryzys – dodał poseł.

– Są to informacje, które tylko i wyłącznie pogłębiają nieuchronny kryzys. Będzie on polegał m.in. na tym, że sam projekt od strony finansowej nie będzie się spinał. Warto przypomnieć, iż w ciągu ostatnich czterech lat spółka PKP Intercity odnotowała spadek ilości pasażerów o ok. 40%. Cztery lata temu przewoziła rocznie ok. 50 mln pasażerów, w roku ubiegłym nie więcej niż 31 mln, jeszcze w stosunku do roku 2012 – rok w rok straciła 14% pasażerów, minus 110 mln straty. Czeka nas więc nieuchronny kryzys, jak wiele innych, które ten rząd generuje, nie tylko w transporcie ale i gospodarce – zaznaczył pos. Jerzy Polaczek.

 

RIRM

drukuj

Drogi Czytelniku naszego portalu,
każdego dnia – specjalnie dla Ciebie – publikujemy najważniejsze informacje z życia Kościoła i naszej Ojczyzny. Odważnie stajemy w obronie naszej wiary i nauki Kościoła. Jednak bez Twojej pomocy kontynuacja naszej misji będzie coraz trudniejsza. Dlatego prosimy Cię o pomoc.
Od pewnego czasu istnieje możliwość przekazywania online darów serca na Radio Maryja i Tv Trwam – za pomocą kart kredytowych, debetowych i innych elektronicznych form płatniczych. Prosimy o Twoje wsparcie
Redakcja portalu radiomaryja.pl