fot. pixabay.com

Kampania społeczna pt. „Czytaj i wejdź do gry”

Ruszyła kampania społeczna „Czytaj i wejdź do gry”, w której czołowi sportowcy zachęcają do czytania książek.  Jest to przedsięwzięcie Narodowego Centrum Kultury i Polskiej Ligi Siatkówki realizowane pod egidą Narodowego Programu Rozwoju Czytelnictwa 2.0.

Celem kampanii jest zaangażowanie sportowców do promowania czytelnictwa. Dyrektor Narodowego Centrum Kultury, prof. Rafał Wiśniewski, zwraca uwagę, że warto sięgać po lektury, nawet jeśli uprawia się sport.

„W zdrowym ciele zdrowy duch” – przypomniał.

Często jest takie myślenie, że osoba, która uprawia sport, to raczej nie czyta, a ci, którzy czytają, nie uprawiają sportu. W Narodowym Centrum Kultury jest zupełnie inaczej. Można to wszystko pogodzić, patrząc na naszych wybitnych siatkarzy, piłkarzy, lekkoatletów, którzy odnoszą międzynarodowe sukcesy. To są osoby, które ciężko pracują, trenują, ale w wolnych chwilach zawsze są z książką – powiedział prof. Rafał Wiśniewski.

W związku z kampanią „Czytaj i wejdź do gry” w wielu miejscach publicznych, m.in. w pociągach, pojawią się spoty ze znanymi siatkarzami czytającymi książki.

RIRM

drukuj