fot. flickr.com

Coraz więcej Polaków korzysta z e-usług

W Polsce coraz więcej osób decyduje się na korzystanie z e-usług. Cyfrowe rozwiązania w zakresie administracji pozwalają obywatelom składać wnioski i dokumenty za pomocą internetu, bez konieczności odwiedzania urzędów. Wśród takich usług są m.in. e-PIT, e-recepta czy ostatnio wprowadzone e-skierowanie.

Jak zauważył rzecznik rządu Piotr Müller, polska administracja publiczna zmienia swój wizerunek i jednocześnie sposób funkcjonowania.

– Polska z pozycji, którą miała dwa lata temu, czyli 31. pozycji, awansowała na pozycję 9., jeżeli chodzi o kwestie związane z e-usługami – wskazał.

Są to dane pochodzące z rankingu prowadzonego przez Organizację Narodów Zjednoczonych.

– W ostatnich miesiącach w szczególności bardzo ważną rolę odegrały takie usługi jak e-recepta, e-skierowanie, wszystkie usługi związane z Internetowym Kontem Pacjenta, które pomogły również w czasie epidemii – wyjaśnił rzecznik rządu.

Korzystanie z e-usług jest możliwe dzięki odpowiednim platformom. To Elektroniczna Platforma Usług Administracji Publicznej, Platforma Usług Elektronicznych Zakładu Ubezpieczeń Społecznych czy portal obywatel.gov.pl.

Jednak to nie wszystko. Potrzeba jeszcze narzędzi, które zapewnią obywatelom bezpieczeństwo w sieci. Umożliwia to przede wszystkim e-dowód i profil zaufany. Obecnie korzysta z niego już blisko 10 mln Polaków.

– Z czego średnio w roku 2020 każdego dnia ponad 11 tys. Polaków zakładało profil zaufany – podkreślił Piotr Müller.

Rząd zapowiada, że w ramach Krajowego Planu Odbudowy w najbliższym czasie mają pojawić się kolejne e-usługi.

TV Trwam News

drukuj