fot. twitter.com/Bon_Turystyczny

Bardzo duże zainteresowanie Polskim Bonem Turystycznym

Zainteresowanie Polskim Bonem Turystycznym jest bardzo duże, o czym świadczą dane. Zakład Ubezpieczeń Społecznych wygenerował już ponad 4 mln 22 tys. bonów. W ramach programu beneficjenci wykonali już prawie 340 tys. płatności na łączną kwotę ponad 9 mln złotych.

Liczba zarejestrowanych podmiotów turystycznych przekroczyła już 11 tysięcy.

Polski Bon Turystyczny powstał z inicjatywy prezydenta Andrzeja Dudy. Świadczenie w wysokości 500 zł jest przyznawane na każde dziecko do 18 roku życia, a 1000 zł w przypadku dziecka z niepełnosprawnością. [więcej] Świadczenie ma formę cyfrowego kodu, który można otrzymać po zalogowaniu się na Platformie Usług Elektronicznych ZUS. Program cieszy się dużym zainteresowaniem beneficjentów, wśród nich jest m.in. pani Jolanta Krzeszkowiak, mama czwórki dzieci.

– Kiedy dowiedzieliśmy się, że bon będzie aktywny i będziemy mogli z niego skorzystać, to od razu zaczęliśmy szukać możliwości spędzenia wspólnych wakacji i wykorzystania go w tym roku jak najszybciej – powiedziała p. Jolanta Krzeszkowiak.

Ekonomista Mariusz Kękuś wskazał, że pomoc w formie bonów wspiera też podmioty turystyczne.

– To jest pomoc dedykowana firmom z branży turystycznej. Oczywiście ona ma duże znaczenie w warunkach koronawirusa i jest sensowna, dlatego że to jest celowa pomoc, która ma pobudzić oraz wesprzeć rynek turystyczny. Na program jest przeznaczonych 3,5 mld złotych. Jeżeli chodzi o firmy, to ok. 100 tys. firm szacuje się, że może przystąpić do tego programu i dzięki temu programowi mogą korzystać z tego klienci – zaznaczył Mariusz Kękuś.    

Bon jest ważny do 31 marca 2022 roku. Nie podlega on wymianie na gotówkę ani inne środki płatnicze – przypomina Zakład Ubezpieczeń Społecznych wraz z Polską Organizacją Turystyczną. Instytucje te przestrzegają tym samym przed oszustami, którzy próbują sprzedawać bon w internecie. [czytaj więcej]

RIRM

drukuj