fot. facebook

Audi przeprosiło za reklamę auta na tle pomnika Powstania Warszawskiego

Firma Audi przeprosiła za reklamę swojego samochodu na tle pomnika Powstania Warszawskiego. Wykorzystanie tego zdjęcia było oczywistym błędem; jest nam przykro, że zraniliśmy uczucia wielu osób – napisano na profilu tej marki na Facebooku.

Dziś na profilu Audi Polska na Facebooku pojawiło się zdjęcie nowego modelu auta niemieckiego producenta na tle pomnika Powstania Warszawskiego w Warszawie. Po negatywnych komentarzach internautów zdjęcie zostało usunięte. Opublikowano też przeprosiny.

Pragniemy przeprosić wszystkich za zamieszczenie zdjęcia modelu Audi na tle Pomnika Powstania Warszawskiego. Wykorzystanie tego zdjęcia było oczywistym błędem i jest nam przykro, że zraniliśmy uczucia wielu osób. Bardzo przepraszamy” – czytamy w opublikowanym oświadczeniu.

Zdaniem historyka Tadeusza Płużańskiego, reklama w takiej formie jest „niesmaczna”. Jego zdaniem, godzi ona w „historię i ducha narodowego”.

Jest to specyficzna i dziwna forma reklamy Niemców w obliczu zbrodni wojennych, których się dopuścili. Powstanie Warszawskie jest jedną z większych zbrodni w wykonaniu nazistów” – powiedział historyk w rozmowie z Telewizją Republika.

Przypomniał, że pomnik powstał, by upamiętnić żołnierzy i cywilów, którzy zginęli w trakcie Powstania Warszawskiego.

Pomnik upamiętnia setki tysięcy cywilów, żołnierzy, ludzi kultury i sportu, którzy zginęli za sprawą Niemców i właśnie ich technologii wojennej. Robienie takich >>reklam<< jest po prostu niesmaczne. Godzi to w naszą historię i ducha narodowego” – zaznaczył historyk.

 

PAP/RIRM

drukuj