Największe kontenerowce świata będą przybywać do gdańskiego portu

Gdańsk przyjmuje największe kontenerowce świata. Do portu zacumował już olbrzymi chiński statek oceaniczny. Co tydzień do Gdańska mają przybywać gigantyczne kontenerowce z Dalekiego Wschodu.

Do portu gdańskiego przybył jeden z największych statków oceanicznych CSCL Arctic Ocean. Jest to początek współpracy z największymi jednostkami azjatyckimi.

– Jest to duże wydarzenie, ponieważ polska gospodarka, żegluga, ma możliwość konkurowania z innymi portami. To pokazuje nam, że transit time do polskich portów jest już bardzo konkurencyjny – mówi Alina Mach z OOCL Poland.

W ciągu roku do Gdańska przypłynie sześć największych statków kontenerowych świata. Terminal gdański ma być jedynym takim portem na Morzu Bałtyckim.

– Chwała DCT, że jednak trzyma się terminów i umożliwia nam, że możemy zawijać takimi dużymi jednostkami, które są już na światowym poziomie i możemy konkurować – tak jak wspomniałam – z takimi portami, jak Rotterdam i Hamburg – wskazuje Alina Mach.

Współpraca między Portem Gdańskim a sojuszem linii żeglugowych Ocean Alliance ma ułatwić przepływ ładunków pomiędzy Azją a Polską.

– Jednocześnie grupa, którą reprezentujemy w Polsce, zamierza przeładowywać ładunki do innych krajów przez port w Gdańsku, terminal DCT, do Rosji i Finlandii, co będzie z korzyścią dla samego terminalu, jak również w przyszłości planujemy prawdopodobnie rozszerzenie kierunków transportowych na inne kraje – zaznacza Roman Łysik, prezes CMA CMG Polska.

Według prezesa DCT Gdańsk szybki rozwój terminalu spowodowany jest ciągłym wzrostem polskiej gospodarki. Podkreśla także znaczenie współpracy z Azją.

– Dla Polski jest to niezwykle ważne, ponieważ na dobrą sprawę zmienia reguły gry, szczególnie jeśli chodzi o polski import i eksport. Najważniejszym rynkiem eksportowym są obecnie Chiny i region Dalekiego Wschodu. A to, że są bezpośrednie połączenia, oznacza, że nie potrzeba dodatkowych przeładunków, co obniża koszt, a to z kolei sprawia, że polskie towary są bardziej konkurencyjne – podkreśla Cameron Thorpe, prezes DCT Gdańsk.

Do portu zawijać będzie jedenaście statków z największych agencji morskich na świecie.

– To są największe statki funkcjonujące na rynku żeglugowym – dziewiętnaście tysięcy TEU. Być może w niedalekiej przyszłości, w zależności od sytuacji, nasz headquarter będzie dostosowywał się w zależności od sytuacji w Polsce – mówi Bohdan Kozaczuk, wiceprezes COSCO Shipping Lines Poland.

Jak wskazuje Bohdan Kozaczuk, obecne działania portu umacniają powiedzenie „Polska bramą do Europy”.

– COSCO jako armator postrzega Polskę jako rynek perspektywiczny. W związku z tym jest decyzja o bezpośrednim zawinięciu z pozostałymi członkami Ocean Alliance do Polski – zaznacza Bohdan Kozaczuk.  

Pod koniec ubiegłego roku w DCT Gdańsk otwarto drugie głębokowodne nabrzeże kontenerowe. Inwestycja, która kosztowała około 200 milionów euro, pozwoli na przyjęcie trzech milionów kontenerowców rocznie.

TV Trwam News/RIRM

drukuj
Tagi: , ,

Drogi Czytelniku naszego portalu,
każdego dnia – specjalnie dla Ciebie – publikujemy najważniejsze informacje z życia Kościoła i naszej Ojczyzny. Odważnie stajemy w obronie naszej wiary i nauki Kościoła. Jednak bez Twojej pomocy kontynuacja naszej misji będzie coraz trudniejsza. Dlatego prosimy Cię o pomoc.
Od pewnego czasu istnieje możliwość przekazywania online darów serca na Radio Maryja i Tv Trwam – za pomocą kart kredytowych, debetowych i innych elektronicznych form płatniczych. Prosimy o Twoje wsparcie
Redakcja portalu radiomaryja.pl