fot. Wikipedia

Szczecin: w „Gryfii” w 2019 r. prace na 148 jednostkach

Morska Stocznia Remontowa „Gryfia” wykonała w 2019 r. w swoich zakładach w Szczecinie i Świnoujściu prace na 148 jednostkach, należących m.in. do armatorów z Niemiec, Skandynawii, Grecji, Holandii, Turcji czy Norwegii.

Stocznia „Gryfia” wykonała w 2019 r. w swoich zakładach w Szczecinie i Świnoujściu prace na 148 różnego rodzaju jednostkach – poinformowały w czwartek służby prasowe „Gryfii”. Statki, które remontowano w stoczni należały m.in. do armatorów z Niemiec, Skandynawii, Grecji, Holandii, Turcji czy Norwegii.

Oprócz tradycyjnych remontów klasowych i prac remontowych stoczniowcy montowali na pięciu jednostkach systemy obróbki wód balastowych. Jak podała stocznia, skomplikowane, wymagające szczególnych kwalifikacji prace związane z montażem scruberów (aparaty absorpcyjne-PAP) i systemów obróbki wód balastowych, stają się obok tradycyjnych prac remontowych specjalnością „Gryfii”.

Jak podał zakład, w ostatnim czasie stocznia odnotowała większe zainteresowanie armatorów przeprowadzeniem remontów, czego dowodem jest większa liczba zapytań ofertowych na projekty realizowane w pierwszym kwartale 2020 r.

Pierwszą jednostką na przełomie 2019 i 2020 r. przyjętą do stoczni był należący do Polskiej Żeglugi Morskiej masowiec „Isolda”. Jednostka przechodzi obecnie remont pośredni wraz z montażem systemu obróbki wód balastowych.

Styczeń bieżącego roku stoi pod znakiem dużych projektów remontowych – poinformował zakład. Aktualnie trwa remont masowca „Jean Joseph”, należącego do armatora kanadyjskiego. Na początku tygodnia na remont do stoczni trafił prom Unity Line „Skania”. W ostatnim tygodniu stycznia zaplanowane jest podejście bliźniaczej jednostki „Isoldy”, masowca „Irma”. W dokach i przy nabrzeżach w Świnoujściu pełne obłożenie – poinformowała „Gryfia”. Planowane są prace na jednostkach armatorów holenderskich i niemieckich.

Jak wynika z informacji „Gryfii”, przed nią rok planowanych inwestycji wzmacniających zdolność produkcyjną stoczni i podnoszący jej konkurencyjność. 1 stycznia br. „Gryfia” powróciła do poprzedniego logotypu, który był symbolem stoczni przez prawie 60 lat.

Morska Stocznia Remontowa „Gryfia” S.A. powstała w wyniku połączenia dwóch zakładów, które od września 2013 r. prowadzą działalność operacyjną jako jedna spółka. Stocznia posiada dwa zakłady produkcyjne – w Szczecinie i Świnoujściu – umożliwiające kompleksowe remonty i przebudowy dużych statków handlowych, promów pasażerskich oraz specjalistycznych jednostek wielozadaniowych.

PAP

drukuj