Ruszyły programy promocji gospodarki w oparciu o rodzime marki
Ruszyły programy promocji gospodarki w oparciu o rodzime marki. Rozwój innowacyjnych firm i ich ekspansja zagraniczna to jeden z najistotniejszych filarów Strategii na rzecz Odpowiedzialnego Rozwoju. Podczas konferencji inaugurującej inicjatywę wiceminister rozwoju Tadeusz Kościński podkreślił, że wspieranie eksportu jest ważne dla całej gospodarki krajowej.
Ministerstwo wraz z Polską Agencją Inwestycji i Handlu kompleksowo wspiera perspektywiczne branże dla polskiego eksportu. Polskie produkty są rozpoznawane na całym świecie – wskazuje wiceminister rozwoju Tadeusz Kościński.
– Polskie produkty odznaczają się bardzo wysoką jakością i innowacyjnością, docenianą nawet przez najbardziej wymagających odbiorców. Dostrzegamy potrzebę propagowania wiedzy o naszych rodzimych produktach i usługach, które już są rozpoznawane przez szeroką rzeszę konsumentów na całym świecie. Nie wszyscy jednak znają ich kraj pochodzenia. Tymczasem wiele polskich firm może stać się flagowymi markami polskiego eksportu, silnie i pozytywnie kojarzonymi z Polską. Dlatego też wspólnie z Agencją prowadzimy działanie, które ma na celu kompleksowe wsparcie branż perspektywicznych dla polskiego eksportu – mówi wiceszef resortu.
Ministerstwo Rozwoju przygotowało listę 12 priorytetowych sektorów polskiej gospodarki, które mają największą szansę na globalny sukces. Wśród nich są m.in.: meble, moda polska, jachty, kosmetyki, sprzęt medyczny, biotechnologia i farmacja, budowa i wykańczanie budowli.
Wszystko w ramach projektu „Promocja gospodarki w oparciu o polskie marki produktowe – Marka Polskiej Gospodarki – Brand”. Jest on przeznaczony dla firm z sektora małych i średnich przedsiębiorstw. Budżet programu to blisko 40 mln euro.
RIRM