fot. twitter.com

Rusza kampania ABW – „4U”

Centrum Prewencji Terrorystycznej Agencji Bezpieczeństwa Wewnętrznego rusza z kampanią społeczną „4U”. Inicjatywa ma edukować, jak zachować się w przypadku wystąpienia ataku terrorystycznego.

Hasło kampanii – „4U”. Po angielsku to „for you”; oznacza „dla ciebie” – mówi Dyrektor Centrum Prewencji Terrorystycznej ABW Anna Kańciak-Kulińska.

– Chodziło o to, żeby każdy z obywateli mógł odnieść tę kampanię do siebie, do swojej sytuacji, do swoich życiowych sytuacji, z którymi może się spotkać każdego dnia – wskazuje Anna Kańciak-Kulińska.

W momencie zagrożenia pierwsze sekundy mogą być kluczowe. Właściwa reakcja – zgodna z zasadą postępowania 4U – może uratować niejedno życie. Pierwszy i najważniejszy element hasła 4U to „uważaj”.  Do tej pory w żadnych międzynarodowych kampaniach się nie pojawił.

– Chcieliśmy przede wszystkim uświadomić obywatelom, że muszą być uważni. Stąd pierwsze hasło – „uważaj” – podkreśla Anna Kańciak-Kulińska.

Drugi element to „uciekaj”. „Ukryj się” to trzeci element hasła kampanii. Zwykle jest krytyczny, bo w momencie, kiedy nie możemy uciec często wpadamy w panikę. Jeśli nie możemy uciec ani się schować należy „udaremnić atak”. To ostatni element kampanii „4U” Agencji Bezpieczeństwa Wewnętrznego.

– Jest to wynik naszej półtorarocznej działalności, konsultacji z administracją publiczną, ale również z naszymi partnerami międzynarodowymi – mówi Anna Kańciak-Kulińska.

Polska na szczęście jest krajem, które ma niskie zagrożenie zamachami i zdarzeniami o charakterze terrorystycznym – mówi rzecznik ministra-koordynatora służb specjalnych Stanisław Żaryn.

– Niemniej jednak doświadczenia ABW i działania agencji z ostatnich lat wskazują jednoznacznie, że Polska jest częścią świata zagrożonego terroryzmem – podkreśla Stanisław Żaryn.

Więcej informacji na stronie internetowej kampanii: 4u.tpcoe.gov.pl.

TV Trwam News

drukuj