Rusza budowa ostatniego odcinka dwujezdniowej Zakopianki
Minister infrastruktury Andrzej Adamczyk wbił pierwszą łopatę pod budowę ostatniego odcinka dwujezdniowej Zakopianki z Rdzawki do Nowego Targu. Wczoraj został przekazany plac budowy. Drogę wybuduje spółka z Zawiercia.
Rozpoczyna się budowa dwujezdniowej drogi z Rdzawki do Nowego Targu❗️
Powstanie:
✅ dwujezdniowa droga klasy GP o dł. 16,1 km
✅4 węzły: Obidowa, Klikuszowa, Nowy Targ Zachód i Nowy Targ Południe
✅ 27 obiektów inżynierskich👉 https://t.co/BgjeMD1ZbR pic.twitter.com/Z3LuCFM5Vp
— Ministerstwo Infrastruktury (@MI_GOV_PL) June 25, 2020
Szef resortu infrastruktury Andrzej Adamczyk zauważył, że jest to projekt, który od początku do końca został w czasie rządów PiS-u. Koszt inwestycji wyniesie ponad 880,1 mln zł. Droga ma być oddana do użytku w 2023 roku.
– Mamy wreszcie ten dzień, który dla wielu był upragniony, wymarzony. Mamy wreszcie rozpoczęcie budowy Zakopianki na ostatnim jej dwujezdniowym odcinku. Dzisiaj miliony Polaków, którzy jadą w góry, dzisiaj setki tysięcy mieszkańców regionów wie, że w pewnym momencie Zakopianka z dwujezdniowej przechodzi w jedną jezdnię i kilkanaście kilometrów trzeba się trudzić i mozolić do tego, żeby dotrzeć do Nowego Targu, a wszyscy ci, którzy wracają od strony Zakopanego, mają ten olbrzymi problem, że aby dojechać do dwujezdniowej Zakopianki, trzeba pokonać często w szczycie turystycznym, w szczycie sezonu zatory wielogodzinne, postoje. Niebawem będzie to za nami – zapewnił Andrzej Adamczyk.
W ramach inwestycji powstanie dwujezdniowa droga o długości ponad 16 km z czterema węzłami drogowymi oraz 27 obiektów inżynierskich, jak mosty i wiadukty. Powstaną także drogi lokalne przylegające do trasy, a także infrastruktura dla pieszych i rowerzystów czy przejścia dla zwierząt.
TV Trwam News