fot. PAP/Marcin Kmieciński

Rada Mediów Narodowych nie rozpatrzy wniosku o odwołanie prezesa TVP

Rada Mediów Narodowych większością głosów nie zgodziła się na wprowadzenie do obrad wniosku o odwołanie prezesa TVP Jacka Kurskiego. Nie widzę powodu, dla którego mielibyśmy teraz zajmować się oceną zarządu TVP – poinformował w czwartek PAP szef RMN Krzysztof Czabański.

Kukiz’15 złożyło 15 stycznia wniosek do szefa Rady Mediów Narodowych Krzysztofa Czabańskiego o odwołanie prezesa TVP Jacka Kurskiego i jego zastępcy Macieja Staneckiego. W uzasadnieniu napisano, że wynika to z negatywnej roli jaką – zdaniem Kukiz’15 – TVP pełni w debacie publicznej.

„Rada odrzuciła ten wniosek większością głosów. Też byłem przeciw temu wnioskowi, bo nie widzę powodu, dla którego mielibyśmy teraz zajmować się oceną zarządu TVP” – poinformował w czwartek PAP szef RMN Krzysztof Czabański.

„W związku z narastającą agresją w polskiej debacie publicznej i negatywną rolą telewizji publicznej w tym zakresie, składam wniosek o odwołanie panów Jacka Kurskiego i Macieja Staneckiego ze stanowisk członków zarządu TVP S.A.” – czytamy w piśmie, które złożył członek RMN z rekomendacji Kukiz’15 Grzegorz Podżorny.

Podżorny zwrócił się, by wniosek został rozpatrzony i poddany pod głosowanie na najbliższym posiedzeniu Rady Mediów Narodowych. Zapowiedział, że szczegółowe uzasadnienie w tej sprawie przedstawi podczas posiedzenia RMN.

Wniosek jest odpowiedzią m.in. na jeden z materiałów wyemitowanych w poniedziałkowym wydaniu „Wiadomości” TVP po śmierci prezydenta Gdańska Pawła Adamowicza. W materiale m.in. przypomniano zabójstwo w 2010 r. działacza PiS z Łodzi Marka Rosiaka, a jako przykłady „mowy nienawiści” przywołano wypowiedzi polityków opozycji, m.in. lidera PO Grzegorza Schetyny o „PiS-owskiej szarańczy”, czy wypowiedź b. prezydenta Bronisława Komorowskiego, że „trzeba czasami mieć odwagę i lać się dechą z takimi ludźmi”.

Wśród ustawowych zadań działającej od 2016 r. Rady Mediów Narodowych jest m.in. powoływanie i odwoływanie zarządów i rad nadzorczych TVP, Polskiego Radia oraz PAP.

PAP/RIRM

drukuj