fot. twitter.com/MC_GOV_PL

Min. Cyfryzacji: W tym roku ponad 3,3 mln Polaków założyło profil zaufany

W tym roku 3 mln 352 tys. 227 Polaków założyło profil zaufany (PZ) – informuje we wtorek w komunikacie Ministerstwo Cyfryzacji, wskazując na rosnące w ostatnich miesiącach zainteresowanie m.in. e-administracją, nowymi e-usługami, aplikacjami.

„Tylko w tym roku 3 352 227 Polaków założyło profil zaufany (PZ). To 42 proc. wszystkich aktywnych PZtów. Ostatnie miesiące to jednak nie tylko rosnące zainteresowanie e-administracja, ale i nowe e-usługi, aplikacje oraz inne działania odpowiadające na cyfrowe potrzeby Polaków” – czytamy w komunikacie MC.

https://twitter.com/MC_GOV_PL/status/1308361520271839233

Według resortu cyfryzacji epidemia koronawirusa postawiła nas wszystkich w stan najwyższej gotowości, a ministerstwo to stanęło przed ważną misją. Tym bardziej, że duża część życia Polaków przeniosła się do internetu.

Ministerstwo informuje, że przykłady jego działań podjętych od marca do września można znaleźć w raporcie „Cyfryzacja podczas pandemii – innowacje, bezpieczeństwo, e-administracja”.

„Od początku zależało nam, aby w tym i tak już trudnym czasie, ułatwić Polakom życie. Nasze działania, dla wielu być może niewidoczne na pierwszy rzut oka, dotyczyły wielu jego sfer. Internet towarzyszy nam przecież niemal wszędzie” – mówi, cytowany w informacji, minister cyfryzacji Marek Zagórski.

„Staraliśmy się myśleć o wszystkich i wszystkim – dzieciach i ich rodzicach, seniorach, ale i o wydolności naszej sieci oraz cyberbezpieczeństwie” – dodaje.

MC uważa, że w trakcie tzw. pandemii podstawowym kanałem dostępu do aktualnych, zweryfikowanych i rzetelnych informacji na temat koronawirusa jest portal GOV.PL. Tylko w marcu i kwietniu odwiedziło go niemal 46 milionów osób.

„Na początku marca, w rekordowym tempie, uruchomiliśmy na nim działający do dziś serwis GOV.pl/koronawirus. To miejsce, w którym można znaleźć sprawdzone i pewne informacje o sytuacji epidemicznej w kraju. Publikujemy tam także wskazówki, porady, ale i wytyczne służb sanitarnych, czyli wszystko to, co każdy z nas powinien wiedzieć” – podaje ministerstwo.

Dodano, że kilka dni po ogłoszeniu zawieszenia zajęć w szkołach opublikowano kolejny portal – GOV.pl/zdalnelekcje. To miejsce stworzone dla nauczycieli i uczniów, gdzie co tydzień – wspólnie z Ministerstwem Edukacji Narodowej i NASK – publikowano, ułożone w plan lekcji, propozycje dostępnych online materiałów edukacyjnych do wykorzystania podczas zdalnych lekcji.

„Do czerwca skorzystało z niego 2,6 mln osób, które wygenerowały 67 mln odsłon. Opublikowaliśmy tam 3580 propozycji lekcji i 18660 materiałów edukacyjnych” – wyjaśnia MC.

Ponadto, przygotowano i opublikowano poradniki dla nauczycieli, krok po kroku tłumaczące, jak w pracy zdalnej z uczniami wykorzystać narzędzia internetowe.

Resort cyfryzacji zapewnia, że nie zapomniał o pracodawcach, którzy swoim pracownikom w kilka dni musieli zorganizować pracę zdalną. Dla nich też przygotowano i opublikowano materiały tłumaczące, jak to zrobić. Natomiast seniorom wyjaśniano, jak bezpiecznie robić zakupy przez internet.

Według MC, to tylko niewielki ułamek pracy, którą wykonano przez kilka dni w drugiej połowie marca.

„W kolejnych tygodniach przeznaczyliśmy niemal 400 milionów złotych na zakup sprzętu komputerowego dla uczniów i nauczycieli, stworzyliśmy całodobowe centrum pomocy, dla wszystkich, którzy maja jakiekolwiek pytania dotyczące koronawirusa i zorganizowaliśmy turniej, w którym wzięło udział niemal 300 tysięcy uczniów” – przypomina Zagórski.

Ministerstwo zwraca uwagę na zupełnie nowe narzędzia, w tym m.in. aplikacje Kwarantanna Domowa i STOP COVID – ProteGO Safe.

„W międzyczasie zachęcaliśmy też Polaków do korzystania z e-administracji. Zaufali i posłuchali nas. Ostatnie miesiące to rekordowy czas w historii naszych e-usług. Tylko od marca do maja niemal 1,5 miliona Polaków założyło profil zaufany.

„Obecnie niemal 8 milionów Polaków korzysta z niego załatwiając urzędowe sprawy online” – podsumowano.

PAP

drukuj