W sobotę rusza akcja „Wybieram 590” wspierająca polski patriotyzm gospodarczy
„Wybieram 590” – już w najbliższą sobotę rusza kampania społeczna mająca zachęcić do świadomego kupowania polskich produktów. Jej celem jest zwiększanie patriotyzmu gospodarczego.
Akcję „Wybieram 590” zapowiedział w trakcie Kongresu 590 premier Mateusz Morawiecki. 590 to prefiks kodu kreskowego umieszczanego na produkcie, który oznacza, że dany towar pochodzi z Polski. Inicjatorzy kampanii przekonują, że polskie produkty są zdrowe i smaczne.
Co ważne, kupowanie polskich towarów to prosta i skuteczna metoda wsparcia naszej gospodarki – mówi jeden z inicjatorów akcji Artur Niewrzędowski.
– Jeżeli spojrzymy na ten kod i nazwę producenta, to wówczas mamy 100- procentową pewność, że jak kojarzymy firmę i jest to na przykład firma Fakro albo sok z Orlenu, to jest to produkt w 100 proc. polski. Bądźmy lojalni. Nasza akcja – w przeciwieństwie do wszystkich innych akcji – właściwie ma za cel łączyć nas wszystkich. My nie przyznajemy żadnych certyfikatów ani nie sprzedajemy żadnych logotypów. Ta akcja ma na celu edukację i informację, że nasza przyszłość zależy od naszego patriotyzmu gospodarczego. To nie jest nic wstydliwego – podkreśla Artur Niewrzędowski.
Z raportu przygotowanego na zlecenie inicjatorów kampanii wynika, że gdyby konsumenci wydawali o 1 proc. więcej na polskie produkty kosztem zagranicznych, w polskiej gospodarce zostawałoby dodatkowo 6,6 mld zł rocznie. Gdyby nawyki zakupowe zmieniły się o 10 proc., wtedy w skali roku w Polsce zostawałoby od 70 do 130 mld zł więcej.
Zuzanna Dąbrowska/RIRM