fot. twitter.com/paczynskiWoj

[TYLKO U NAS] Rzecznik prasowy Ruch S.A.: Z polskimi markami źle się działo – były kupowane, sprzedawane bądź inwestował w nie zagraniczny kapitał

W 100-lecie istnienia spółki Ruch S.A. mogło dojść do przykrych wydarzeń. Poprzez problemy finansowe Ruch prawie upadł, na szczęście znalazł się inwestor, który chce pomóc w dalszym funkcjonowaniu polskiej marki. Musimy pielęgnować polskie firmy, ponieważ ostatnio nie działo się z nimi najlepiej – mówił w ,,Aktualnościach dnia” na antenie Radia Maryja Wojciech Paczyński, rzecznik prasowy Ruch S.A.

Polski Koncern Naftowy Orlen wyraził zainteresowanie kupnem spółki Ruch S.A. – potwierdził Wojciech Paczyński.

– Inwestor postawił warunek, że zainwestuje w momencie, kiedy postępowania układowe zostaną przegłosowane za przyjęciem. Być może wpłyną jakieś skargi na tego typu głosowanie. Sędzia poinformował, że następna sprawa odbędzie się 15 maja, wówczas dojdzie do zatwierdzenia tych układów (…). Spółka Ruch S.A. popadła w kłopoty finansowe i nie mogła spłacić wszystkich wierzytelności, ale musiała dalej funkcjonować. Pojawiła się koncepcja przyspieszonych postępowań układowych, w ramach których zaproponowane zostało wydawcom częściowe umorzenie wierzytelności. Jest to sygnał dla nas i kredyt zaufania ze strony wydawców, że nie wyobrażają sobie rynku pracy bez Ruch S.A. – wskazał rzecznik prasowy Ruch S.A.

Upadek Ruchu zakończyłby bogatą historię spółki.

– Pamiętamy, że kioski Ruchu były kiedyś miejscem integracji społecznej, szczególnie w małych miejscowościach, ale także w dużych miastach, kiosk Ruchu był rozpoznawalnym miejscem na każdym rogu (…). W 100-lecie istnienia Ruch S.A. prawie upadł. Byłoby to trudne do przyjęcia w tak pięknym jubileuszu. Na szczęście wydawcy wyrazili wolę przyjęcia propozycji układowych. Jesteśmy krok do przodu. Na pewno Ruch S.A. nie zniknie z rynku, czyli nie spełni się czarny scenariusz, gdzie firma w 100-lecie miała upaść – zwrócił uwagę rzecznik prasowy Ruch S.A.

Wytrwałość jest potrzebna, ponieważ spółka na to zasługuje.

– Warto podjąć wysiłek, bo marka jest piękna i ma wiele wartości. W ostatnich latach z polskimi markami źle się działo, były kupowane, sprzedawane bądź inwestował w nie zagraniczny kapitał – zaznaczył rzecznik.

Przedsiębiorstwo zostało założone 17 grudnia 1918 przez polskich księgarzy Jakuba Mortkowicza i Jana Gebethnera. Pierwotnie nosiło nazwę Polskie Towarzystwo Księgarń Kolejowych RUCH Spółka z o.o. Zarządzeniem Prezesa Rady Ministrów oraz Ministra Poczt i Telegrafów z 17 listopada 1949 r. utworzono przedsiębiorstwo państwowe pod nazwą Państwowe Przedsiębiorstwo Kolportażu „Ruch”.

Cała rozmowa z Wojciechem Paczyńskim w ,,Aktualnościach dnia” dostępna jest [tutaj].

RIRM

drukuj