Świat potrzebuje katolickich mediów
Kościół potrzebuje mediów, które nie będą się bały „poprawiać błędów i potępiać niesprawiedliwość, jednocześnie mówiąc w prawdzie i z miłością” – powiedział w Madrycie ks. abp Claudio Maria Celli, przewodniczący Papieskiej Rady ds. Środków Społecznego Przekazu podczas spotkania w Madrycie z diecezjalnymi delegatami odpowiedzialnymi za media.
Zdaniem przewodniczącego Papieskiej Rady ds. Środków Społecznego Przekazu „media katolickie odpowiedziały pozytywnie na to wyzwanie”, szczególnie w internecie. Kolejne wyzwanie to „przekształcenie naszego stylu komunikacyjnego tak, by nasza obecność cyfrowa była bardziej skuteczna”.
Ksiądz abp Celli zachęcił diecezjalnych delegatów ds. środków społecznego przekazu, „aby pomogli Kościołowi znaleźć odpowiedni język dla komunikacji, która powstała dzięki nowym technologiom i portalom społecznościowym”. Język, interaktywność w internecie, kwestia autorytetu, rola świeckich, a także ataki na Kościół to tematy, które wymagają dogłębnej analizy i odpowiedzi ze strony katolickich mediów. Należy odkryć możliwości sztuki, muzyki i literatury, aby ukazać tajemnicę wiary chrześcijańskiej, odwołując się do rozumu i serca.
– Musimy nauczyć się pokazywać, jak celebrujemy naszą wiarę, jak posługujemy i jak nasze życie jest błogosławione. Musimy komunikować naszym świadectwem – podkreślił ks. abp Celli, którego cytuje Radio Watykańskie.
Przewodniczący Papieskiej Rady ds. Środków Społecznego Przekazu wziął udział w dorocznym spotkaniu diecezjalnych delegatów ds. mediów, które zorganizowała konferencja Episkopatu Hiszpanii. Obrady przebiegały pod hasłem „Przekaz wiary na horyzoncie nowej ewangelizacji”.