By image/photo was taken by Wikipedia and Wikimedia Commons user Ludwig Schneider.I would appreciate being notified if you use my work outside Wikimedia.Do not copy this image illegally by ignoring the terms of the license below, as it is not in the public domain. If you would like special permission to use, license, or purchase the image please contact me to negotiate terms.When reusing, please credit me as: Ludwig Schneider / Wikimedia. - Praca własna, CC BY-SA 3.0, https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=11913185

Polskie firmy zaprezentują wyroby z bursztynu podczas największych amerykańskich targów biżuterii

Wyroby głównie z bursztynu będą prezentować polscy przedsiębiorcy na największych w Ameryce Północnej targach branży jubilerskiej w Las Vegas – poinformowała Polska Agencja Inwestycji i Handlu, która uruchomi tam stoisko narodowe. Wartość eksportu naszego sektora to ok. 1 mld euro rocznie.

„JCK Las Vegas, które rozpoczynają się 31 maja, to coroczne, największe wydarzenie branży jubilerskiej w Ameryce Północnej. Gromadzi ponad 30 tys. fachowców związanych z rynkiem jubilerskim” – powiedział PAP Wojciech Nowicki z PAIH.

Podkreślił, że tego typu targi sprzyjają nawiązywaniu kontaktów biznesowych.

„Jest to też najlepsze miejsce do poznawania światowych trendów rynku biżuterii. 2,3 tys. wystawców z całego świata gwarantuje różnorodność kolekcji oraz styli” – dodał.

Podczas tegorocznej imprezy wystawcy zaprezentują m.in. gotową biżuterię, zegarki, nieoprawione kamienie szlachetne, sprzęt do obróbki biżuteryjnej czy systemy jej ochrony.

Przedsiębiorcy z Polski, jak wskazał Wojciech Nowicki, będą prezentować głównie wyroby z bursztynu.

„Rodzimi projektanci są pod względem ilości produkowanej biżuterii na pierwszym miejscu w Europie. A polska biżuteria wykorzystująca bursztyn jest w świecie ceniona przede wszystkim za łączenie ze srebrem i złotem” – zaznaczył. Dodał, że wartość eksportu naszego sektora biżuterii szacuje się na ok. 1 mld euro rocznie.

Potencjał polskiej branży jubilerskiej ma przybliżyć zagranicznym odbiorcom stoisko narodowe, które podczas targów uruchomi Polska Agencja Inwestycji i Handlu (The Bridge, level 2, 15147). Nasi przedsiębiorcy będą tam również mogli organizować spotkania z kontrahentami.

Stoisko narodowe zostanie uruchomione w ramach programu Brand (Promocja gospodarki w oparciu o polskie marki produktowe – Marka Polskiej Gospodarki – Brand), który jest skierowany do małych i średnich przedsiębiorstw. Wybrano 12 priorytetowych obszarów polskiej gospodarki, które mają szansę na globalny rozwój. PAIH odpowiada za promocję dziewięciu, m.in. mody polskiej (w tym kategorii „produkcja wyrobów jubilerskich i podobnych”).

Adam Chętnik, etnograf i badacz bursztynu, założyciel Działu Bursztynu w Muzeum Ziemi Polskiej Akademii Nauk opisał bursztyn przezroczysty i nieprzezroczysty oraz jego warianty kolorystyczne – od czerwonawego, pomarańczowego, przez żółty, niebieskawy, zielonkawy, beżowy do brązowego, prawie czarnego – po biały. Białe bryłki bursztynu bałtyckiego są wyjątkowo cenione przez bursztynników, kolekcjonerów i twórców biżuterii. Od najdawniejszych czasów były wyceniane najwyżej. Unikatowe kawałki osiągają ceny nawet kilkudziesięciu euro za gram.

PAP/RIRM

drukuj

Drogi Czytelniku naszego portalu,
każdego dnia – specjalnie dla Ciebie – publikujemy najważniejsze informacje z życia Kościoła i naszej Ojczyzny. Odważnie stajemy w obronie naszej wiary i nauki Kościoła. Jednak bez Twojej pomocy kontynuacja naszej misji będzie coraz trudniejsza. Dlatego prosimy Cię o pomoc.
Od pewnego czasu istnieje możliwość przekazywania online darów serca na Radio Maryja i Tv Trwam – za pomocą kart kredytowych, debetowych i innych elektronicznych form płatniczych. Prosimy o Twoje wsparcie
Redakcja portalu radiomaryja.pl