Po raz 16 przyznano nagrody w ramach konkursu „Podlaska Marka”
Województwo podlaskie po raz szesnasty wyłoniło zwycięzców konkursu „Podlaska Marka”. Gala organizowana jest co roku. Wyłania oraz promuje najlepsze produkty i pomysły w regionie.
„Podlaska Marka” to prestiżowy konkurs, który co roku nagradza to, co najlepsze w województwie podlaskim.
– Jest bardzo dużo produktów, wspaniałe wydarzenia kulturalne się tutaj odbywają. Mieszkają tu bardzo wspaniali ludzie, którzy organizują bardzo wiele inicjatyw charytatywnych, społecznych, integrują społeczeństwo – podkreśla Artur Kosicki, marszałek województwa podlaskiego.
Tym razem statuetki wręczono w dziewięciu kategoriach. W kategorii „odkrycie” nagrodzono zespół naukowców z Politechniki Białostockiej i Uniwersytetu Medycznego w Białymstoku.
– Ma na celu zbadanie nowych, biologicznych aktywności grzybów, które możemy znaleźć w naszych lasach, w tym przypadku akurat grzybów, które możemy znaleźć na drzewach Puszczy Białowieskiej – wskazuje prof. dr hab. Marcin Moniuszko z Uniwersytetu Medycznego w Białymstoku.
W kategorii „społeczeństwo” statuetkę otrzymało Polskie Towarzystwo Diabetyków.
– Dla takich chwil warto żyć – mówi Danuta Roszkowska, prezes zarządu Polskiego Stowarzyszenia Diabetyków.
Stowarzyszenie co tydzień organizowało obiady dla osób chorych na cukrzycę.
– Uczyliśmy te osoby, jak żyć z cukrzycą, ale również uczyliśmy, że w życiu nie chodzi o to, by czekać, kiedy minie burza, chodzi o to, by nauczyć się tańczyć w deszczu – wyjaśnia Danuta Roszkowska.
W kategorii „najlepsza inwestycja” tytuł „Podlaskiej Marki” otrzymała hala sportowa Suwałki Arena.
– Ta budowa była bardzo trudna i skomplikowana, ale dzięki niej powstał obiekt, który dzisiaj jest wizytówką nie tylko Suwałk, ale przede wszystkim również województwa podlaskiego. Świadczy o nowoczesności i naszych aspiracjach – zaznacza Łukasz Kurzyna, wiceprezydent Suwałk.
W tegorocznej edycji „Podlaskiej Marki” przyznano nagrody w dwóch nowych kategoriach: biznes i projekt 4.0.
– W tym roku poziom był bardzo duży, jeśli chodzi o nominowanych i my naprawdę mieliśmy problem. Tu jest bardzo wysoka konkurencja. Ja już nie tylko mówię o produktach, o przedsiębiorcach, ale i o wydarzeniach – mówi Artur Kosicki.
Konkurs „Podlaska Marka” organizowany jest już od szesnastu lat.
TV Trwam