Osoby, które potrzebują zaświadczenia o osiąganych dochodach z ZUS mogą załatwić sprawę przez internet
Osoby, które potrzebują zaświadczenia o wysokości emerytury lub zasiłku z Zakładu Ubezpieczeń Społecznych mogą już samodzielnie tworzyć elektroniczne potwierdzenia. Dokumenty te nie wymagają podpisu pracownika placówki.
Do tej pory tylko ubezpieczeni i płatnicy składek mogli samodzielnie generować elektroniczne potwierdzenia o danych zgromadzonych w ZUS na PUE ZUS. Od 31 lipca taką możliwość zyskali również świadczeniobiorcy.
Mogą teraz m.in. pobierać zaświadczenia z informacjami dotyczącymi przysługujących emerytur, rent i zasiłków, a także wysokości wypłat. Taki dokument można przekazać do instytucji, która tego wymaga.
Rzecznik regionalny ZUS woj. dolnośląskiego, Iwona Kowalska-Matis, podkreśla, że to rozwiązania jest dużym ułatwieniem dla obywateli załatwiających sprawy urzędowe.
– Czasami urzędy, banki wymagają zaświadczenia o osiąganych dochodach. Teraz, jeżeli ktoś dostaje rentę, emeryturę zasiłki z ZUS może sobie wygenerować elektroniczny dokument. Żeby wygenerować takie zaświadczenie, potrzebne jest konto na platformie internetowej. Można je założyć przez bakowość internetową, nie wychodząc z domu – wyjaśnia Iwona Kowalska-Matis.
Portal PUE https://www.zus.pl/pue umożliwia załatwianie spraw w ZUS drogą online i jest dużym ułatwieniem dla osób ubezpieczonych, płatników składek, świadczeniobiorców i lekarzy. Do końca lipca 2021 roku profil na platformie założyło ponad 8 mln osób.
https://twitter.com/zus_pl/status/1423236640118607873
RIRM