Mikołaj Wild został sekretarzem stanu w Ministerstwie Infrastruktury

Pełnomocnik rządu ds. Centralnego Portu Komunikacyjnego Mikołaj Wild został sekretarzem stanu w Ministerstwie Infrastruktury – wynika z rozporządzenia opublikowanego we wtorek w Dzienniku Ustaw.

27 kwietnia 2017 r. wydano rozporządzenie Rady Ministrów w sprawie ustanowienia Pełnomocnika Rządu do spraw Centralnego Portu Komunikacyjnego dla Rzeczypospolitej Polskiej. Pełnomocnikiem został Mikołaj Wild.

„Pełnomocnikiem jest sekretarz stanu w ministerstwie obsługującym ministra właściwego do spraw transportu” – wynika z opublikowanego we wtorek rozporządzenia Rady Ministrów zmieniającego rozporządzenie w sprawie ustanowienia Pełnomocnika Rządu do spraw Centralnego Portu Komunikacyjnego dla Rzeczypospolitej Polskiej.

Jak napisano w roporządzeniu, „minister właściwy do spraw transportu określi zakres czynności sekretarza stanu oraz zakres, w jakim wymieniony sekretarz stanu zastępuje ministra”, w szczególności odnośnie do zadań w stosunku do prezesa Urzędu Lotnictwa Cywilnego, do Polskiej Agencji Żeglugi Powietrznej i do Przedsiębiorstwa Państwowego „Porty Lotnicze”.

Ponadto, pełnomocnik może występować do właściwych urzędów państwowych o delegowanie pracowników, za ich zgodą, do pracy w zespołach.

„Wydatki związane z działalnością pełnomocnika są pokrywane ze środków budżetu państwa z części, której dysponentem jest minister właściwy do spraw transportu” – czytamy.

W rozporządzeniu napisano, że obsługę merytoryczną, organizacyjno-prawną, techniczną i kancelaryjno-biurową zapewnia pełnomocnikowi ministerstwo obsługujące ministra właściwego do spraw transportu.

Rozporządzenie wchodzi w życie z dniem ogłoszenia.

Jak wynika z rozporządzeni opublikowanego 22 stycznia, minister infrastruktury jest odpowiedzialny za łączność i transport. Szefem resortu infrastruktury jest minister Andrzej Adamczyk.

Na początku listopada ub.r. rząd przyjął uchwałę ws. „Koncepcji przygotowania i realizacji inwestycji Port Solidarność – Centralny Port Komunikacyjny dla Rzeczypospolitej Polskiej”. Nowe lotnisko ma powstać między Łodzią a Warszawą i ma być jednym z największych przesiadkowych portów lotniczych w Europie. Po pierwszym etapie budowy ma obsługiwać do 45 mln pasażerów rocznie, a docelowo nawet ok. 100 mln. Port ma powstać na ok. 3000 ha gruntów. Obiekt wraz z towarzyszącą infrastrukturą drogową i kolejową ma kosztować ok. 30-35 mld zł. Do końca 2019 r. mają trwać prace przygotowawcze, a sam port ma być budowany przez kolejnych osiem lat, czyli powinien być otwarty w 2027 r.

PAP/RIRM

drukuj

Drogi Czytelniku naszego portalu,
każdego dnia – specjalnie dla Ciebie – publikujemy najważniejsze informacje z życia Kościoła i naszej Ojczyzny. Odważnie stajemy w obronie naszej wiary i nauki Kościoła. Jednak bez Twojej pomocy kontynuacja naszej misji będzie coraz trudniejsza. Dlatego prosimy Cię o pomoc.
Od pewnego czasu istnieje możliwość przekazywania online darów serca na Radio Maryja i Tv Trwam – za pomocą kart kredytowych, debetowych i innych elektronicznych form płatniczych. Prosimy o Twoje wsparcie
Redakcja portalu radiomaryja.pl