Projekt modernizacji linii kolejowych między Trójmiastem a Szczecinem
PKP Polskie Linie Kolejowe podpisały w piątek umowę na sporządzenie dokumentacji przedprojektowej dla odcinków Słupsk–Koszalin–Kołobrzeg–Szczecin oraz Słupsk–Koszalin–Stargard–Szczecin. Planowana modernizacja ma m.in. skrócić podróż z Trójmiasta do Szczecina.
Umowa podpisana przez PKP PLK z konsorcjum biur projektowych IDOM Inżynieria, Architektura i Doradztwo Sp. z o.o. (lider konsorcjum)oraz IDOM Consulting, Engineering, Architekture, S.A.U. (partner) zakłada opracowanie dokumentacji przedprojektowej dla prac na trasie Trójmiasto – Szczecin na odcinku Słupsk – Szczecin Dąbie przez Koszalin i Stargard, a także przez Kołobrzeg i Goleniów. Umowa obejmuje linie kolejowe nr 202, 351, 401 i 402.
Wyniki studium mają poprawić w przyszłości przepustowości linii kolejowych i umożliwić uruchomienie większej liczby połączeń regularnych i sezonowych na trasie Trójmiasto – Szczecin.
W planach jest zlikwidowanie ograniczeń prędkości i tzw. „wąskich gardeł”, modernizacja peronów perony i dostosowanie ich do potrzeb niepełnosprawnych podróżnych, a także przebudowa przejazdów oraz budowa bezkolizyjnych skrzyżowań.
Studium wykonalności ma być gotowe w trzecim kwartale 2019 r. Wartość podpisanej umowy to około 9 mln zł.
PKP PLK planują starać się o dofinansowanie modernizacji środkami unijnymi.
„Dzisiejsza umowa to przygotowanie do przyszłej perspektywy unijnej” – powiedział chwilę przed podpisaniem umowy dyr. ds. realizacji inwestycji PKP PLK Arnold Brech.
„Nie chcemy popełnić błędu, który był w poprzednich latach, gdy dopiero w połowie perspektywy byliśmy gotowi do tego, żeby wprowadzać wykonawców na roboty” – dodał.
Arnold Brech powiedział także, że jest szansa na rozpoczęcie prac budowlanych po 2020 r.
PAP/RIRM