fot. twitter.com

PKP PLK: 314,7 mln zł na modernizację nieczynnej od 18 lat linii kolejowej Ostrołęka-Chorzele

PKP Polskie Linie Kolejowe podpisały umowę o wartości 314,7 mln zł na modernizację nieczynnej od 18 lat linii kolejowej Ostrołęka-Chorzele – poinformowała w piątek spółka.

Jak wynika z komunikatu, PKP Polskie Linie Kolejowe i Pomorskie Przedsiębiorstwo Mechaniczno–Torowe sp. z o. o. podpisały w piątek umowę za 314,7 mln zł netto na modernizację linii kolejowej na odcinku Ostrołęka – Chorzele.

„Dzięki inwestycji pociągi wrócą na nieczynną od 18 lat linię, co zwiększy potencjał gospodarczy i atrakcyjność regionu” – czytamy w informacji.

„To modernizacja i gruntowna przebudowa nie tylko szlaków o znaczeniu międzynarodowym, ale też inwestycja o znaczeniu lokalnym. Dzisiaj podpisujemy umowę na modernizację odcinka Ostrołęka-Chorzele” – powiedział, cytowany w komunikacie, wiceminister infrastruktury i pełnomocnik rządu ds. przeciwdziałania wykluczeniu komunikacyjnemu Andrzej Bittel. Dodał, że „zwracając kolej Polakom, walczymy w ten sposób z wykluczeniem komunikacyjnym”.

Jak informuje PKP PLK, przebudowane zostaną stacje: Ostrołęka, Grabowo, Jastrząbka, Chorzele oraz przystanki Nowa Wieś Kościelna, Zabiele Wielkie, Parciaki, Olszewka. Znacząco poprawi się komfort podróżnych dzięki nowoczesnym peronom wyposażonym w nowe ławki, wiaty i funkcjonalne oświetlenie.

Spółka zapewnia, że na nowych obiektach zainstalowane będą tablice informacyjne i linie naprowadzające, które ułatwią drogę osobom niewidomym i słabowidzącym. Będą również udogodnienia dla osób o graniczonej możliwości poruszania się.

Prace na odcinku Ostrołęka-Chorzele obejmą prawie 60 km torów. Dzięki modernizacji pociągi pasażerskie pojadą z prędkością do 120 km/h, a składy z towarami do 80 km/h. Przebudowanych zostanie 20 obiektów inżynieryjnych w tym 14 przepustów i sześć mostów. W ramach prac wymieniona zostanie m.in. konstrukcja 250-metrowego mostu na rzece Narew.

Sprawne podróże zapewni nowe lokalne centrum sterowania ruchem kolejowym (LCS) w Ostrołęce. Jak zapewnia spółka, przebudowa przejazdów kolejowo-drogowych i urządzeń sterowania ruchem kolejowym zwiększy poziom bezpieczeństwa.

Roboty planowane są od 2020 roku, a zakończenie w 2022 r. Projekt realizowany będzie w systemie „projektuj i buduj”.

PAP/RIRM

drukuj