PKN Orlen uruchomił pierwszą stację paliw w formacie drive-through
PKN Orlen uruchomił pierwszą stację paliw w formacie drive-through, gdzie można zatankować paliwo, zamówić produkty gastronomiczne i dokonać płatności bez konieczności wysiadania z auta. Placówka działa w Miejscu Obsługi Podróżnych w Michałowicach, na trasie Łódź – Wrocław.
Jak poinformował we wtorek PKN Orlen, stacja paliw w formacie drive-through, „unikatowe na skalę europejską rozwiązanie, jest odpowiedzią na oczekiwania klientów w zakresie szybkiej i sprawnej obsługi”.
„Segment detaliczny stanowi bardzo ważny obszar naszej działalności. Jako lider na wymagającym i konkurencyjnym rynku sprzedaży detalicznej wsłuchujemy się w głosy klientów i wprowadzamy nowoczesne rozwiązania. Sukcesywnie zwiększając wolumeny sprzedaży paliw, musimy również pamiętać o poszerzaniu oferty pozapaliwowej. Kluczem do sukcesu jest dbałość o jakość oraz nowoczesne podejście we wdrażaniu nowych produktów i usług” – podkreślił prezes PKN Orlen Daniel Obajtek, cytowany w komunikacie spółki.
PKN Orlen przyznał, że wdrożenie nowej usługi poprzedziły badania Kantar TNS, które – jak dodał koncern – „wykazały duży potencjał do rozwoju formatów drive-through w Polsce”.
„Z badań wynika, że ten rodzaj usługi identyfikuje 100 proc. kierowców. Z kolei aż 8 na 10 respondentów uznało, że koncept drive-through pasuje lepiej do marki Orlen, w porównaniu z innymi firmami mającymi stacje paliw na polskim rynku. Natomiast 85 proc. badanych zadeklarowało skorzystanie z tego rozwiązania, gdyby pojawiło się w ofercie stacji paliw. Z badania wynika również, że kierowcy mając do wyboru opcję drive-through lub klasyczną formę obsługi nieco częściej zdecydowaliby się właśnie na ten pierwszy wariant” – podał PKN Orlen.
Członek zarządu płockiego koncernu ds. sprzedaży detalicznej Patrycja Klarecka zaznaczyła, iż jednym z filarów strategii tej spółki „jest dynamiczny rozwój segmentu detalicznego”.
„Oddanie do dyspozycji klientów pierwszej w Europie stacji typu drive-through to przykład otwartego podejścia Orlenu do biznesu detalicznego” – dodała.
Jak oceniła, poszerzanie usług na stacjach paliwowych „to dziś konieczność dla utrzymania pozycji konkurencyjnej na rynku sprzedaży detalicznej”.
PKN Orlen wyjaśnił, iż w ramach rozwiązania Orlen Drive w Miejscu Obsługi Podróżnych w Michałowicach dostępne będą dwie tzw. linie drive, które umożliwią zakup gastronomii i zatankowanie auta bez konieczności wysiadania z pojazdu – w celu rozładowania ruchu na stacji paliw, jedna z nich będzie dedykowana wyłącznie klientom korzystającym z usług gastronomicznych.
„Projekt wpisuje się w ten sposób w innowacyjny wymiar strategii PKN Orlen w obszarze sprzedaży detalicznej. Jej celem jest bowiem m.in. dalsza rozbudowa sieci detalicznej, prowadząca do rozwoju QSR – Quick Service Restaurants na stacjach paliw i transformacji w kierunku punktów kompleksowej obsługi klientów. Dodatkowo, klienci będą mogli skorzystać z kiosku samoobsługowego wewnątrz stacji. Docelowo skróci to czas obsługi i zwiększy komfort zakupów. Samoobsługowe ekrany będzie wspierał kolejkowy system numerowania” – poinformowała spółka.
PKN Orlen przypomniał jednocześnie, iż dysponuje siecią ok. 2800 stacji paliw w Europie Środkowo-Wschodniej.
„To stanowi duży potencjał do dalszego rozwoju nowoczesnych usług. Koncern planuje dalsze wdrażanie rozwiązań proklienckich zarówno na rynku polskim, jak i w pozostałych europejskich lokalizacjach, w tym także kolejnych punktów typu drive-through” – zapowiedziała spółka.
PAP/RIRM