fot. flickr.com

Newsweek.pl musi sprostować kłamstwo historyczne o „polskich obozach koncentracyjnych”

Portal internetowy Newsweek.pl musi opublikować sprostowanie jednego ze swoich artykułów. Chodzi o tekst, w którym rosyjskie obozy koncentracyjne nazwano polskimi. To pierwszy tego typu wyrok sądu w Polsce.

W styczniu ubiegłego roku portal Newsweek.pl opublikował artykuł na temat obozów koncentracyjnych w Polsce po 1945 roku. Autorka tekstu obozy nazwała polskimi. W rzeczywistości były to komunistyczne obozy pracy utworzone przez Rosjan – wskazuje założyciel Reduty Dobrego Imienia.

Newsweek odmówił publikacji sprostowania, więc sprawa trafiła do sądu. Ten zaś nakazał portalowi umieszczenie wyjaśnienia na swojej stronie internetowej.

Orzeczenie sądu w tej sprawie to precedensowy wyrok w Polsce. Dotychczas o sprostowanie mogła ubiegać się osoba wskazana w tekście. Jeśli jednak artykuł dotyka Polaków, to zgodnie z wyrokiem sądu każdy Polak ma prawo do wniesienia sprostowania. Taka możliwość może skutecznie pomóc w walce z fałszowaniem polskiej historii nie tylko w polskich, ale również w światowych mediach.

TV Trwam News/RIRM

drukuj